Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Síla NBC na podzim slábne

Redakce MAM8. 11. 2004

Mediální koncern NBC Universal se na domácím trhu začíná potýkat s vážnými problémy. Na začátku důležité podzimní sezóny, kdy americké televizní stanice tradičně testují nové programy a formáty, totiž dceřiné společnosti koncernu General Electric (GE) začíná klesat divácká sledovanost, a to o více než deset procent.
Pořady, které měly nahradit dlouholeté úspěšné trháky, jež minulou sezónu skončily, se očividně neosvědčily. NBC, jedna ze čtyř národních televizních stanic v USA, která byla dlouhá léta číslem jedna v divácké sledovanosti, se tak letos propadla za konkurenty CBS a ABC na třetí místo.
Podle studie společnosti Nielsen Media Research, která zkoumá zvyky Američanů při sledování televize, ztratila NBC oporu především věkové skupiny lidí mezi 18 a 49 lety, a to o 16 procent. Tato skupina je přitom pro stanice nejdůležitější, jelikož je hlavní cílovou skupinou reklam.
ABC, která patří k mediálnímu koncernu Walt Disney, naopak v této oblasti získala tři procenta nových diváků a CBS, která patří ke koncernu Viacom, dokonce jedenáct.

MEZITITULEK: Oklamaní reklamní agenti
Pro NBC by pokles divácké sledovanosti mohl mít závažné důsledky. Na své letní prezentaci reklamním agenturám totiž manažeři NBC představili strategii, která se zakládá právě na dlouhodobé špičkové pozici ve sledovanosti.
Za poskytnutí záruky, že společnost bude mít dostatek diváků, tak manažeři na zimní sezónu 2004 – 2005, získali zakázky na reklamu ve výši 2,9 miliardy dolarů, což je znatelně více než konkurence. Pokud NBC nebude schopna své záruky dodržet, mohou reklamní společnosti požadovat dodatečnou reklamu zadarmo.
Zatímco šéf GE Jeffrey Immelt na počátku října při představování kvartálních výsledků koncernu vyjádřil jisté obavy nad vývojem v NBC, manažeři jeho mediální dceřiné společnosti jsou i nadále optimističtí.
“Sezóna je ještě mladá, a tudíž je možné dosáhnout zlepšení,” říká programový šéf Mitch Metcalf. Také šéf NBC Universal Robert Wright se nedávno na jedné konferenci Goldman Sachs nechal slyšet, že výsledky stanice jsou v pořádku.
Je přitom pravda, že NBC, která na jaře převzala Universal, je jako stanice nejziskovější. Podle Wrighta se letos na celkovém obratu GE, který činí 150 miliard dolarů, bude podílet dvanácti miliardami. Na rok 2005 pak vedení počítá s obratem ve výši patnácti miliard.
Cena, kterou GE zaplatí za převzetí filmového studia, kabelové televize a zábavního parku Universalu jeho mateřské společnosti Vivendi, činí zhruba čtrnáct miliard dolarů.

MEZITITULEK: NBC a CBS zatím v zisku
Celkově na rok 2004 NBC počítá se ziskem před zdaněním, úroky a odpisy ve výši 875 miliónů dolarů. Konkurent CBS pak chce dosáhnout zisku 340 dolarů, ABC naopak bude ve ztrátě s 250 milióny dolarů a stanice Fox TV mediálního magnáta Ruperta Murdocha pak bude mít minus osmdesát miliónů dolarů.
Hlavní důvody poklesu oblíbenosti NBC u diváků vidí mediální analytici v řadě nových, slabých zábavných seriálů a v pomalu klesajícím zájmu o seriály staré. Animovaný seriál Father of the Pride, který produkovala společnost Dreamworks, se u diváků a kritiků propadl stejně jako pořady LAX, Hawaii či Last Comic Standing.
Neúspěch tak mělo i pokračování původně úspěšného seriálu The Apprentice, v němž Donald Trump proti sobě nechává bojovat mladé manažery. Druhý díl byl sice mnohem dražší, před obrazovky ale vylákal o čtvrtinu lidí méně.
Analytici soudí, že divákům se nelíbil příkrý rozpor v tom, že se v televizi Trump prezentoval jako jakýsi supermanažer, zatímco jeho vlastní kasino v Atlantic City zkrachovalo.

Hospodářské noviny, 8. 11. 2004, autor: Jens Eckhardt, Handelsblatt

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 45. týden 2004

Starší článek

ONE Media má koupit odborné tituly Sanomy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více