Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kreditní karty čeká boom

Redakce MAM5. 11. 2004

V používání kreditních karet Česko zaostává za starými zeměmi Evropské unie, ale třeba i za Polskem a Maďarskem. Zatímco tuzemské banky daly dosud do oběhu zhruba jen 300 tisíc úvěrových karet, ve srovnatelném Maďarsku je toto číslo o sto tisíc vyšší. Ještě lépe je na tom 38miliónové Polsko, kde banky vydaly asi dva milióny kreditních karet.
Tuzemské banky začaly s vydáváním kreditních karet až vloni. Do té doby nabízely běžně jen debetní karty. Ty zaručují klientům přístup k vlastním penězům na účtu, neumožňují jim ale jít bez povolení banky do minusu. Tyto takzvané kontokorentní úvěry jsou také menší než úvěrové limity na kreditních kartách.
Situace se ale výrazně mění. Tuzemská pobočka Citibank včera oznámila, že do konce roku 2009 dosáhne počet kreditních karet v Česku jednoho miliónu.
“Podíl Citibank na tomto trhu vzroste ze současných jedenácti na pětadvacet procent. Chceme na něm dosáhnout vedoucí pozici,” řekl Rajeev Chalisgaonkar, ředitel retailového bankovnictví pražské Citibank. Banka je součástí americké skupiny Citigroup, která je celosvětovým lídrem kreditních karet.
Nadcházející boom karet k nákupům na dluh potvrdila včera i největší domácí banka Česká spořitelna, která má na tomto trhu více než poloviční podíl. “Milión kreditních karet do pěti let? To je spíš konzervativní odhad,” uvedla mluvčí banky Klára Gajdušková. Česká spořitelna přitom ke konci třetího čtvrtletí zaznamenala meziroční nárůst kreditních karet o 117 procent. Obdobný výsledek čeká i napřesrok.
“Lidé si více uvědomují rozdíl v používání debetních a platebních karet. Kreditní karty se uplatňují jako záložní zdroj financí,” dodala Gajdušková.
Citibank říká, že chce na trh vstoupit razantně a chystá se k tomu využít nejrůznější kanály, včetně stovek externích spolupracovníků – agentů. “Přecházíme na osobní nabídku karet v terénu. Naši agenti budou lidem vysvětlovat, jak kreditní karty používat a podobně,” řekl Petr Klimeš ze Citibank. Agenti s kreditními kartami budou pracovat podobnými metodami jako například pojišťovací agenti. Budou tedy potenciální klienty navštěvovat i v domácnostech.
Způsob, jak se na lukrativním trhu prosadit hledá i GE Capital Bank. “GE dokončuje pilotní projekt, ve kterém zjišťovala, jak dalece lidé vnímají rozdíly mezi fungováním obou typů platebních karet. Počátkem příštího roku výrazně vstoupí na trh,” tvrdí Milan Kříž, který GE Capital Bank mediálně zastupuje.
V Česku daly banky do oběhu 6,6 miliónu platebních karet, z toho je zhruba 300 tisíc kreditních. Bezmála milión úvěrových karet vydaly splátkové firmy.

Hospodářské noviny, 5. 11. 2004, autor: Olga Skalková

×

Microsoft má posilu

Starší článek

Počet mobilů v ČR na konci roku stoupne na 10,5 milionu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více