Staro-nová porota i moderátorské duo
Spekulacím okolo nové série soutěžního klání Česko hledá SuperStar je konec. Televize Nova včera s pompou představila oficiální podobu druhé soutěže. Zatím se zdá, že i druhé “hledání” bude hit. A nejen pro diváky. Těší se inzerenti i mobilní operátoři. A mají proč.
Největším překvapením je bezesporu počet přijatých přihlášek – oproti loňsku je to téměř trojnásobek. ” Do soutěže se letos přihlásilo 8357 mladých lidí,” sdělil Pavel Zuna, šéf tohoto projektu.
Letošní ročník navíc dozná řady změn. Předně se obměnila čtyřčlenná porota. Během uplynulých tří týdnů se v médiích spekulovalo o řadě populárních osobností, Nova se však rozhodla překvapit.
Vedle uplynulým ročníkem prověřeného páru Ondřeje Soukupa a Gábiny Osvaldové zasedne do křesla předsedy uznávaný textař a hudební znalec Michal Horáček, po jeho boku usedne hlasový poradce a pedagog Eduard Klezla. Se soutěží se rozloučil Ondřej Brzobohatý. Po boku Laďky Něrgešové ho nahradí Robert Ripa.
Proměnou projde i samotná dramaturgie pořadu. “Počet epizod se ve srovnání s loňskem o dvě zvýší,” potvrdil dramaturg Rostislav Uher. “Rozšířili jsme totiž počet finálových i semifinálových kol. Do finále tak má letos šanci postoupit dvanáct uchazečů,” dodal.
Na novou sérii pořadu, jehož sledovanost pravidelně přesahovala hranici tří miliónů diváků, se však třesou především potenciální inzerenti.
Jejich pozornost podporuje především fakt, že v celkovém podílu publika významně vzrostla velmi lukrativní cílová skupina mladých diváků. ” S jednotlivými firmami sice ještě nejsou podepsané smlouvy, přesto musím potvrdit, že jsme tentokrát z jejich strany pociťovali značný ohlas už dlouho dopředu,” uvedl generální ředitel Novy Petr Dvořák. Počáteční zájem inzerentů je podle něj logicky mnohem vyšší než v předchozím roce, kdy formát ještě nikdo neznal.
Vedle potenciálních zájemců o reklamní čas představuje druhá SuperStar přímo diamantový důl především pro mobilní operátory.
Divácký zájem o hlasování prostřednictvím mobilního telefonu totiž loni předčil všechna očekávání. Hned v prvním hlasovacím kole odeslali diváci 700 tisíc SMS, ve finále dokonce přes tři milióny.
Hospodářské noviny, 5. 11. 2004, autor: Irena Zemanová