Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Inzerce v počítačových hrách stoupá

Redakce MAM5. 11. 2004

Počítačové reklamy jako nepopsaná plocha pro reklamní agentury – to je realita, která vzešla z mnohaletého snu. Ještě před třemi lety se reklamní agenti podobné možnosti smáli, ale dnes se s masově prodávanými hrami zvyšuje i šance oslovit zákazníka skrz umístění konkrétních předmětů nebo log do virtuálního prostředí.
Systém připomíná známou poloskrytou reklamu ve filmové sérii James Bond. Již vloni byl obrat herní reklamy 79 miliónů dolarů a do roku 2008 se počítá s 260 milióny.
Permanentní problém byl vždy v zavřených dveřích: neexistovala společnost, na kterou by bylo možné se obracet se žádostmi o virtuální propagaci. Jako moderní vlaštovky dlouhodobě působí herní sportovní série NBA Live, NHL a FIFA, ovšem místo v nich protežuje pouze mateřská firma Electronic Arts, nově se o tah na branku pokouší i společnost Ubisoft.

MEZITITULEK: Trh – osm miliard dolarů
První publikací, která shrnuje možnosti a výhody reklam ve hrách, je online čtvrtletník The Cocojambo Guide, který jako zákazníci podporují firmy Coca Cola, DaimlerChrysler či Burger King. Adresář her, firem a potenciálních zákazníků má za úkol provést zájemce vzrušujícím světem nových médií a vykreslit mu představu o možnostech, které před ním leží.
Počítačové hry, jejichž prodeje se souhrnně za jeden rok počítají na milióny kusů a dalších sta tisíce nelegálních kopií, oslovují jen ve Spojených státech 108 miliónů zákazníků ročně v průměrném věku od osmnácti do čtyřiatřiceti let. Jen za nákup her loni utratili sedm a půl miliónu dolarů.
Právě tato nejpočetnější skupina stráví hraním třicet hodin měsíčně, tedy stejný čas, jaký věnují televizi (podle údajů Nielsem Entertainment). Žánrově vyhraněné hry pak mají v hledáčku specifické vrstvy společnosti, jako například matky v domácnosti a dívky (The Sims), pubescentní hráče (Larry Magna Cum Laude), starší lidi, kteří s hrami nevyrůstali a jen občas je spustí, nebo hráče používající internetové hry, například na serveru Freeloader.com.

MEZITITULEK: Nově i online hry
Zcela výjimečnou situaci na trhu drží takzvané online hry, v nichž musí hráč být neustále spojen s centrálním serverem skrz internetové připojení a sdílet virtuální svět s lidmi z celého světa.
Online hra Project Entropia přinesla na obrazovky zajímavý koncept absolutně funkční virtuální ekonomiky. Za výměnný kurs 1 americký dolar ku 10 herním kreditům si hráči mohou dokupovat vybavení a dokonce zpětně převádět vydělané peníze. Vývojářský tým počítá se zavedením funkční virtuální reklamy a dokonce obchodních domů například s audio soubory, které si hráč koupí a bude moci přehrávat ve svém virtuálním domě.

MEZITITULEK: Dokonalé propojení
Právě díky online hrám se potenciál herně-reklamního trhu splňuje na sto procent. Podle prognóz bude tento herní sektor za pět let vydělávat 10 miliard dolarů a reklamy budou do herního světa plynout automaticky díky spojení s internetem. K firmám, které již v herním prostředí fungují, se počítají BMW, Intel, Jack Daniels nebo Nokia. Herní reklama ale není určena jen pro značkové firmy. V rámci veletrhu DigitelLife se představí služba inGameServer pro jednodušší spojování zákazníků s herními tituly.
Výhody budou, stejně jako u Cocojambo, na obou stranách. Vývojářský sektor již dlouhou dobu trpí nedostatkem financí a právě skrz reklamu se mu mohou dostat tolik potřebné dolary a zároveň snížit prodejní cenu hry, která se řádově pohybuje kolem 1500 korun.

Hospodářské noviny, 5. 11. 2004, autor: Pavel Dobrovský

×

Microsoft má posilu

Starší článek

Počet mobilů v ČR na konci roku stoupne na 10,5 milionu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více