Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

CVVM: Češi se zdražováním piva počítají

Redakce MAM4. 11. 2004

Češi, kteří se spotřebou 160 litrů piva na hlavu za rok drží světový primát v jeho konzumaci, si nedělají iluze o nízkých cenách zlatavého moku. Jak ukázal průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění, devět lidí z deseti počítá s tím, že ceny piva porostou. Pouhá tři procenta dotázaných očekávají, že v budoucnu nebudou muset vydat z peněženky více peněz než nyní.
Zbylých sedm procent respondentů se nedokázalo k cenovému vývoji vyslovit. CVVM názory lidí zjišťovalo v polovině září mezi více než tisícovkou osob starších 15 let.
Naposledy pivo zdražil Plzeňský Prazdroj, který kvůli rostoucím nákladům prodává od pondělí dráž točené i lahvové pivo. Většina tuzemských pivovarů ale slíbila do konce roku zachovat nynější ceny piva.
Češi se podle zjištění CVVM neobávají, že by české pivo mohly vytlačit z trhu zahraniční značky. V průzkumu se k tomuto názoru přihlásilo 77 procent občanů. Shodný podíl dotázaných věří, že české pivovary “prorazí” do zahraničí.
CVVM také zjišťovalo, zda si lidé myslí, že je existence malých českých pivovarů ohrožena. Pětina lidí soudí, že jsou vážně ohroženy, stejně tak ale další pětina dotázaných vážné ohrožení nevidí. Více než třetina respondentů však nedokázala problematiku posoudit a 15 procent se o ni ani nezajímá.
Malým pivovarům komplikuje život nízká cena piva na českém trhu, protože většina z nich vyrábí pivo tradiční metodou, která je ekonomicky náročnější. Dalším strašákem jsou dumpingové ceny zahraničních pivovarů, uvedli již dříve zástupci pivovarů.
V České republice působilo v loňském roce 54 pivovarů, které vyrobily celkem 18,5 milionu hektolitrů piva, což bylo o půl milionu hektolitrů více než rok předtím. Malé pivovary, kterých je 34, se na výstavu podílely zhruba 11 procenty. Letošní výstav zatím zůstává na loňské úrovni.
Vývoz českého piva loni stoupl na rekordních 2,13 milionu hektolitrů. Největší zájem má Německo.

×

Většina dětí snídá čaj a pečivo, dvě pětiny mají buchty

Starší článek

Nejdražší volební kampaň v dějinách USA

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více