Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Howard Stern mění Ameriku

Redakce MAM4. 11. 2004

Americký rozhlasový trh čekají v blízké době radikální změny. Podle mediálních odborníků ve Spojených státech se budou podobat těm, které nastaly v televizní branži po příchodu placené kabelové televize – tedy snížení zájmu o volně vysílající stanice a rychlý nárůst počtu abonentů placených služeb. Placené programy se totiž nemusí ohlížet na pravidla stanovená regulačním orgánem FCC.
Tento proces odstartoval jediný člověk – slavný a kontroverzní moderátor Howard Stern, mimo jiné držitel rekordu za nejvyšší pokutu v dějinách amerických médií – za jeho diskusi o análním sexu musela síť stanic Clear Channel Communications v roce 2003 zaplatit 1,75 miliónu dolarů. Stern si už delší dobu stěžuje, že pokuty FCC a kampaně radikálních katolíků i protestantů v podstatě znemožňují kontakt s posluchači.
“Už nemohu se svými posluchači kvůli všem restrikcím, které na nás uvalila vláda, tímto způsobem dále komunikovat. Jsem navíc pronásledován náboženskými pravičáky,” vysvětloval moderátor, kterého znají i diváci v tuzemsku například díky jeho autobiografickému filmu, na tiskové konferenci v New Yorku.
Pravda je, že FCC postihovala jeho pořad pokutami často. Stern v poslední době vysílal svůj pořad, který poslouchalo pravidelně dvanáct miliónů Američanů, pod Infinity Broadcasting, spadající do koncernu Viacom. Minulý týden ale oznámil, že odchází ke společnosti Sirius Satellite Radio. Tím vzniká zcela nová situace. Sirius měl až do tohoto oznámení asi 600 000 abonentů. Dá se očekávat, že o jeho nabídku nyní projeví zájem další statisíce posluchačů.
Pokud tomu tak bude, otevřou se dveře i pro další rozhlasové hvězdy, které si chtějí uvolnit ruce od regulačních orgánů. Placený rozhlas se pak stane vážnou konkurencí pro stávající systém volně vysílajících stanic na středních a velmi krátkých vlnách.
Navíc nové technologie umožňují, aby se placené programy šířily po celém území Spojených států ve stejné kvalitě a byly přijímány kdekoli – včetně automobilů. Investoři reagovali na jeho rozhodnutí pozitivně – cena akcií Siria na burze NASDAQ začala stoupat.

Hospodářské noviny, 4. 11. 2004, autor: Milan Kruml, TV Nova

×

Rádio ROCK FM se změnilo na multižánrové Rádio FM

Starší článek

Přihlášky do tendru na digitální licence lze podat do 21. prosince

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více