Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Sächsische Zeitung: Němci jezdí nakupovat do ČR, ale i naopak

Redakce MAM3. 11. 2004

Nákupní výlety německých zákazníků do českého pohraničí nejsou ničím novým. Po rozšíření Evropské unie ale začínají i saské obchody lákat klienty z České republiky, napsal deník Sächsische Zeitung. U Čechů začínají vítězit nejen některé německé potraviny, ale také zábavní elektronika a začínají využívat nabídek cestovních kanceláří, které bývají výhodnější než v Česku.
V obchodech s potravinami je čeština slyšet stále častěji. Zákazníci ze zahraničí míří většinou k policím se surovinami pro přípravu čínských nebo italských pokrmů. Využívají ale i toho, že některé potraviny jsou v Německu levnější než v Česku. Je to například víno, rajská jablka, olivový olej, čokoláda, sýry, okurky a ovocné šťávy.
Čechy kromě toho láká také širší nabídka a vyšší kvalita srovnatelného zboží. Německý trh je například podle listu lépe zásoben zábavní elektronikou a levným oblečením. To si mohou Češi v mateřské zemi koupit většinou jen na vietnamských tržištích, napsal deník. A kvalita takových oděvů je pochybná.
U Čechů se začínají prosazovat i německé cestovní kanceláře, neboť takzvané nabídky last-minute vycházejí v Německu finančně výhodněji než v České republice. Levnější jsou i letenky do rekreačních oblastí, především do Středomoří. Z Drážďan si proto zvykají létat především obyvatelé severních Čech, které jim dávají přednost před pražskou Ruzyní.
Podle deníku má zájem Čechů o nákupy v Německu také psychologický aspekt. Klientům připadá výhodnější koupit si zboží za “pouhých” osm eur než za 240 korun, přestože za něj ve skutečnosti vydají stejnou sumu.

×

AOL v USA propustí 5 % zaměstnanců

Starší článek

Časopisem roku je US Weekly

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více