Nákupní vozík ovládaný počítačem
Stop & Shop Supermarket Company oznámila plán zavést inteligentní nákupní vozíky společností IBM a Cuesol, které by měly změnit podobu nakupování potravin. Dávají nakupujícím do rukou možnosti internetového počítače a umožňují poskytovat rychlejší a personalizovanější službu.
Nový nákupní vozík přezdívaný Shopping Buddy je vybaven bezdrátovým počítačem IBM s dotykovou obrazovkou a laserovým skenerem. Umožňuje zákazníkům snímat zboží, které dávají do vozíku, a používat věrnostní karty.
Společnost Cuesol, obchodní partner IBM, dodala aplikaci Cart Companion postavenou na platformě IBM Store Integration Framework. Cart Companion funguje jako personalizovaný nákupní asistent zákazníka a nabízí například
historii nákupů, oblíbené položky a nákupní seznam, který si zákazník může připravit doma a poslat do obchodu e-mailem. Jeho součástí je i upozornění na oblíbené položky a zboží v akční nabídce, když se zákazník pohybuje poblíž a další personalizované nabídky během pohybu po obchodu.
Mezi další schopnosti vozíku mimo jiné patří možnost vyhledávat různé položky v obchodě a možnost sledovat celkovou hodnotu zboží ve vozíku skenováním každé položky. Shopping Buddy zároveň zobrazuje celkovou úsporu a umožňuje rychlé samočinné odbavení u pokladny. Nabízí i možnost zobrazovat ve vozíku propagační materiály a reklamy.
Na podporu samočinného odbavení po dokončení nákupu a sejmutí všech položek ve vozíku Stop & Shop používá systémy IBM Self Checkout.
V budoucnosti by inteligentní nákupní vozíky mohly nabízet personalizovanou asistenci při nakupování, například plánování jídel tříděné podle kategorií, oblíbených položek, položek ve slevě, typu diety a doby přípravy. Zároveň by mohly být k dispozici související zdravotní informace, předpisy z jídelníčku nebo informace o víně. Systém bude fungovat také jako průvodce zákazníka obchodem, přičemž zobrazí mapu obchodu s ikonami nakupujícího a různých produktů.
Kromě toho se do budoucna počítá například s oblíbeným drogistickým zbožím, objednáváním a upozorňováním, s produktovými informacemi, které by umožňovaly porovnání podobných položek, s hodnocením zboží spotřebiteli a s tipy na dárky. Osobní asistent nakonec umožní nakupujícím zaplatit přímo u košíku.
Stop & Shop provede modernizaci svých tří pilotních obchodů, do nichž nainstaluje nové systémy IBM-Cuesol, a v prvním čtvrtletí 2005 plánuje nainstalovat dalších dvacet obchodů.
Společnosti IBM a Cuesol podepsaly dohodu o společné nabídce řešení Personal Shopping Assistant. Stop & Shop je jejich prvním zákazníkem.
-zem-