Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Americká média budou po fiasku před čtyřmi lety opatrná

Redakce MAM2. 11. 2004

Americké prezidentské volby před čtyřmi lety byly pro média fiaskem. Nejprve vyhlásila vítězem v klíčovém státě Florida viceprezidenta Ala Gora, pak tento odhad odvolala, aby v rozhodujícím okamžiku oznámila, že odhaduje za vítěze voleb George Bushe. Nakonec připustila, že ani toto tvrzení nejsou s to obhájit. Aby se neopakovalo, americké televizní stanice zavedly ohledně voleb zcela nový systém, informuje agentura DPA. Nyní budou maximálně opatrné a varují, že zveřejnění výsledků se může oddálit.
V amerických prezidentských volbách jsou už tradičně hlasateli výsledků televizní stanice. I samotní kandidáti se dozvídají o svém osudu právě z televizní obrazovky. V tak těsných volbách, jako byly ty z roku 2000, se však ukázalo, že ani v minulosti vyzkoušené metody nemusejí přinést správné výsledky a mohou vést k omylům, dokonce několikanásobným.
Televizní stanice se ve svých odhadech opírají jednak o už známé výsledky a jednak o průzkumy mínění, které si zjišťují u voličů, kteří právě volili a jsou ochotni říci, jak hlasovali. V USA neexistují s ohledem na ústavní zásadu svobody slova žádná omezení pro zveřejňování průzkumů mínění, takže televize svá zjištění okamžitě oznamovaly.
“Poučili jsme se z naší lekce před čtyřmi lety. Zavládne přemíra opatrnosti, alespoň u nás,” ujišťoval manažer stanice Fox News v rozhovoru pro Washington Post. “To, co se stalo před čtyřmi lety, je lekce ohledně uvážlivosti, opatrnosti a pečlivosti,” prohlásil politický ředitel CNN Tom Hannon.
Velké televizní stanice a zpravodajská agentura AP rozpustily konsorcium, které bylo v roce 2000 odpovědné za shrnutí jednotlivých výsledků. Tentokrát je za sběr výsledků z volebních obvodů odpovědná pouze AP. Z těchto údajů vycházejí všechna média, která ovšem sama rozhodují, jaké odhady z nich budou odvozovat.
Kromě toho stanice ABC, CBS, NBC, CNN, Fox News a agentura AP založily novou skupinu, která pověřila dva podniky průzkumem mezi voliči vycházejícími z volebních místností. Také tyto výsledky dostanou současně všechna média k dispozici. Televizní stanice samy rozhodnou, jaké závěry z nich vyvodí. Poprvé se shodly na tom, že nebudou dělat prognózy, dokud budou volební místnosti v příslušném státě unie ještě otevřeny.
Oba podniky příslušné pro průzkumy mezi voliči, Edison Media Research a Mitofsky International, se chtějí v každém z klíčových států dotázat 2000 voličů poté, co odevzdají hlasy. K tomuto účelu bude provedeno podstatně více telefonických rozhovorů než v dřívějších letech, aby bylo možno zachytit často podceňovaný počet voličů, kteří volí korespondenčně.

×

Firmy ze skupiny PPF inzerují víc na TV Nova

Starší článek

Rada bude opět jednat o vyhlášení tendrů na digitální licence

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více