Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

The Times změnily formát

Redakce MAM2. 11. 2004

Londýnský list The Times, který je zřejmě nejznámějším deníkem světa, změnil formát. V sobotu vyšel naposledy ve velkém formátu a od listopadu je k dostání už jen ve formátu “kompaktním”, který je menší než formát většiny českých deníků.
The Times jsou součástí anglického života už 216 let a změna formátu pro ně není první. Jejich první výtisk byl malý, ale s tím, jak rostl jejich význam a měnily se zvyky společnosti, se noviny rozrostly do velikosti, která odpovídala stolům úctyhodných viktoriánských gentlemanů a poklidným odpoledním v klubech.
Podle výzkumu vydavatele dnes ale čtenáři, a to zejména mladší, dávají přednost novinám, které se dají číst i v plném metru či vlaku, takže prý byla nezbytná změna. Britští vydavatelé seriózních listů přecházejí na formát, který je v této zemi spojován spíše s bulvárem, právě s ohledem na čtenáře.
Už v květnu přešel na kompaktní formát The Independent, který prý díky tomu zaznamenal nárůst nákladu. Zřejmě jen ve velikosti novin to ale není, protože šéfredaktor listu The Times dnes i v sobotu ujišťoval, že se nijak nezmění žurnalistická úroveň legendárních novin ani kvalita názorů, které čtenářům zprostředkují.
The Times tiskly souběžně velké i kompaktní vydání už rok. Vedení uvádí, že více než 70 procent prodeje už nyní bylo v malém formátu. Londýnské The Times byly prvním anglickým deníkem, který měl vlastního zahraničního zpravodaje. Dnes jich prý mají více než kdykoli předtím. Nyní mají auditovaný prodaný náklad 620 tisíc výtisků. Loni v září to bylo 593 tisíc.

×

Obliba “outletů” stále stoupá

Starší článek

Britská digitální televize má víc diváků než BBC1 či ITV1

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Martina Maňhalová

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více