Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kongresové centrum Praha má nového ředitele

Redakce MAM1. 11. 2004

Oddlužit, přilákat strategického partnera, přistavit výstavní plochu, přitáhnout největší kongresy a otevřít se více lidem. To jsou základní body strategického plánu, který má v hlavě nový, dnes nastupující generální ředitel Kongresového centra Praha Michal Kárník.

Jaká je vaše vize, kterou chcete v nové funkci naplnit?
Vize je jasná a vychází z toho, že KCP je v současné době zadlužené. Mým úkolem je tento dluh rozfázovat do takové doby, aby se Kongresové centrum svým vlastním provozem dokázalo tohoto dluhu zbavit. Druhým hlavním bodem je vstup strategického partnera.
Co vás trápí více, splácení úroků z obligací, či jistin úvěrů?
Určitě více jsou to ty úvěry. Byly pořízené v roce 2000 na cca pět let. Pokusíme se oddálit jejich splatnost do roku 2008 až 2009. Chtěli bychom ty splátky rozložit, což nám pak umožní vzniklý zisk investovat i jinam než pouze do splácení dluhů; vyhneme se tak finanční tísni.
Představenstvo uvažuje o stavbě dodatečných výstavních prostor. Proč?
Částečně jsem se seznámil s velikostí konkurenčních center ve světě a ze zkušeností i z auditu víme, že nám výstavní plocha chybí. V současnosti máme 13 tisíc m2 výstavních ploch, roztroušených po celé budově. Proto potřebujeme minimálně 3 až 4 tis. m2 souvislé plochy. Ten nový pavilon má mít 6 tisíc m2, z čehož se počítá s 4 tisíci m2 čisté výstavní plochy. To už je velmi zajímavé a rozhodně by nám to pomohlo, protože řada velkých kongresů se u nás nekoná právě jenom z důvodu absence tak velké výstavní plochy.
Kdy chcete mít novou plochu postavenou?
Rádi bychom to stihli do dubna roku 2006.
Proč zrovna tento termín?
V dubnu 2006 je plánován, lépe řečeno přislíben kongres Americké asociace turistického ruchu ASTA. Ten by měl přitáhnout zákazníky pro Prahu a celou Českou republiku jako turistickou a kongresovou destinaci. Na posledním kongresu bylo cca 3 tisíce delegátů. Prahu navštíví ti největší turističtí a kongresoví operátoři na světě.
Takže byste chtěli otevření nové plochy spojit s tímto kongresem?
Určitě. Těmto lidem představit KCP s novou výstavní plochou by bylo fantastické. Uvidí to a  ujistí se, že v Kongresovém centru je možno s přehledem pořádat kongresy až pro 15 tisíc lidí. Odstranili bychom jednu výraznou konkurenční slabinu centra a technicky bychom se dostali do světové špičky. Do té doby nemáme ty úplně největší kongresy na co lákat.
Jak budete využívat novou plochu?
Vzhledem k tomu, že Kongresové centrum bylo nějakou dobu uzavřeno, množství vystavovatelů od nás odešlo a natáhnout je zpátky je velmi těžké. Právě nabídkou nových a větších prostor, spojených s komplexními službami, bychom je chtěli oslovit a přitáhnout zpět.
Jaká je cena takové investice?
Odhaduje se to na 120 až 180 mil. korun.
A návratnost?
Ty největší kongresy, které novou výstavní plochu bezezbytku využijí, jsou zhruba dva za rok. I tak je ale návratnost investice spočítána na maximálně osm let. Musíme se ale snažit o její další zkrácení. A nejlépe výstavami.
Co druhá priorita, hledání strategického partnera?
Nejdřív musíte mít co nabídnout. Nejenom vlastní objekt centra s hotelem, ale i jižní pláň by se měla změnit. V současnosti probíhá drobná úprava územního plánu, protože možné zastavěné plochy je ve studii rozvoje více než v územním plánu. Jakmile toto bude hotovo, jsme ta nevěsta s věnem a můžeme začít uvažovat, jakého partnera najdeme.
Jakého partnera si představujete?
Variant je řada. Záleží např. na tom, jestli ho necháme koupit část akcií, aby byl opravdovým partnerem, nebo mu pouze prodáme pozemky v okolí centra, o které se pak bude starat bez nás. Ale v tom případě se nebude podílet na řízení centra.
To ještě představenstvo neví?
Ještě ne. Zatím jsme zkompletovali to, co budeme nabízet. Teď budeme vybírat poradce, jenž nám pomůže najít tu nejvhodnější variantu, a pak teprve budeme hledat partnera nebo zájemce o koupi.
V jakém horizontu by měl být partner nalezen?
Představa představenstva je do dvou let.
Na tiskové konferenci jste prohlásil, že byste chtěl mít centrum otevřenější? Co jste tím myslel?
Víme, že se musíme orientovat především na velké kongresy, které přinášejí nejvíce příjmů nám i Praze. Deset největších kongresů nám dělá cca 80 procent ročního příjmu. Je to ta nejbohatší klientela, která utrácí více než průměrný turista. Nechceme být ale jen „obyčejné“ kongresové centrum. Proto chceme plnit to, co od nás Pražané očekávají.
A co od centra Pražené očekávají?
Více zábavy a vyžití. Budeme se otevírat kultuře, výstavám, sportovním akcím sálového typu apod. i přesto, že zisk u těchto akcí není vždy jistý. Zpravidla se nám tak podaří pokrýt náklady na jejich pořádání. Ale chceme tu být nejen pro kongresové turisty.
Budete tím sledovat i určitou PR podporu centra?
V podstatě ano. Nemyslím si, že nejlepší reklama je ta placená v televizi a časopisech. Lépe funguje, když lidé, kteří s námi mají zkušenost, to řeknou dalším lidem. Právě proto se budeme snažit otevřít dalším, např. kulturním akcím, na kterých nebudeme vydělávat, ale budeme je pořádat. A lidé tím budou žít, bude se o tom povídat. Kromě toho zdařilá akce je nejlepší PR.
A co aktivní marketingová politika, kterou jste zmínil před nástupem do funkce?
To jsou všechno věci, o kterých budu přemýšlet, až se více seznámím s chodem centra a s lidmi, co na tom dělají.
Nějaké kroky ale rozmyšlené máte…
To ano. Reklama bude cílená a hodně budeme sázet na zpětnou vazbu. To je podle mého názoru to, co nám pomůže zlepšit nabízené služby.
Jak bude vypadat cílené oslovování potenciálních klientů?
Máme na to připravenou strategii, ale je to určitý typ know-how, takže to opravdu nemohu zveřejnit.
Jak si vlastně stojí KCP mezi ostatními centry na světě?
Co se týká počtu pořádaných akcí, tak jsme kolem 17., 18. místa. V počtu zahraničních účastníků dokonce ještě lépe. Ambice dostat se do první desítky určitě jsou a po výstavbě výstavního pavilonu nevidím důvod, proč bychom se tam neměli dostat. A i kdyby se to náhodou nepodařilo postavit, cíl zůstává stejný.

×

Dokumentarista Moore chce hlídat volební místa stovkami kamer

Starší článek

Na Příkopě je 18. nejdražší nákupní ulicí na světě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více