Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Bude čokoláda dražší o 30 %?

Redakce MAM22. 11. 2004

05obr_cokolada.jpg ()Válka v Pobřeží slonoviny, jež je největším vývozcem kakaových bobů na světě, pravděpodobně zapříčiní až 30% zdražení čokoládových výrobků. Země, jejíž produkce činí 40 % světového trhu (1,4 mil. tun ročně), již zdražila kakaové boby o 23 %, cena se tak pohybuje kolem 1806 dolarů za tunu. Analytici Mezinárodní organizace výrobců kakaa očekávají růst ceny v průběhu následujících dvou měsíců o 150 až 200 dolarů za tunu. Např. do Ruska se dováží 100 tis. tun kakaa ročně a 90 % produkce jde právě z Pobřeží slonoviny. Ruské i mezinárodní firmy (např. Kraft Foods či Nestlé) zatím zpracovávají boby ze starých zásob za fixní ceny stanovené ještě před začátkem konfliktu. Nejvíce zdraží prémiové hořké čokolády, které obsahují více kakaa (až 60-70 %) než čokolády ostatní, nárůst ceny by tak mohl být až 30%. Se 7 až 10% zdražením se pak počítá u ostatních čokolád, jež obsahují 20-30 % kakaa. Někteří ruští marketingoví analytici však doporučují při tak velké konkurenci raději nezdražovat, předpokládají totiž následné rapidní snižování cen po skončení krize v Pobřeží slonoviny.

×

Sledovanost TV – 46. týden 2004 (8.11. – 14.11.)

Starší článek

Kdo podpoří Media Smart?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více