Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Britská CAMRA mluví o zhoršení českého piva, výrobci to odmítají

Redakce MAM19. 11. 2004

Britští spotřebitelé piva se obávají zhoršení kvality tradičního českého nápoje z tuzemských pivovarů. Někteří domácí výrobci se podle výkonného ředitele britského sdružení na ochranu spotřebitelů piva CAMRA Mika Bennera snaží co nejvíce ušetřit na úkor kvality piva, zejména tím, že zkracují dobu zrání ležáků a používají méně kvalitní zahraniční chmel. “Mně to připadá jako neskutečná drzost,” reagoval předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Trh podle Bennera stále více ovládají nadnárodní pivovary, jež vyrábějí homogenní nezajímavé celosvětové značky ležáků, ze kterých se vytrácí speciální chuť. “Pověst ČR, pokud jde o produkci původního charakteristického piva prvotřídní kvality, bude ztracena a spotřebitelé v jiných zemích si to brzy uvědomí,” uvedl Benner.
“Rád bych viděl věcný podklad pro tyto závěry,” řekl Veselý. V roce 1990 podle něj spotřeba piva na hlavu v ČR dosáhla 160 litrů ročně a na této úrovni se stále drží. Současně roste export, který loni překročil dva miliony hektolitrů. “Pokud ti pánové mají pravdu, tak říkají, že naši i zahraniční konzumenti jsou hlupáci, kteří se v pivu nevyznají,” dodal Veselý. Kritika je podle něj nefér, nekvalifikovaná a urážlivá.
Některé pivovary v tuzemsku přešly od horizontálních nádrží ke svislým kuželovitým tankům, jež urychlují kvašení piva. Podle britského odborníka na pivo a publicisty Rogera Protze například Pilsner Urquell zkrátil dobu svého zrání ze 60 na 27 dní. “Výsledkem je řidší, více hořké pivo, které ztratilo svou komplexní chuť,” uvedl. Zrání zkrátil i pivovar Velké Popovice, který rovněž patří do nadnárodního koncernu SABMiller.
Cylindro-konické (CK) tanky využívá drtivá většina velkých a středních pivovarů, horizontální kvašení v otevřených kádích si zachovávají pouze malé pivovary a minipivovary kvůli specifickým chutím. Jejich piva ale nemají vysokou trvanlivost nutnou pro export.
V Plzeňském Prazdroji jsou CK tanky už deset let. Podle vedoucího kvality Prazdroje Jiřího Faměry za tu dobu nepřišla žádná negativní reakce. Dodal, že zákazník by neměl nic zaznamenat, o čemž svědčí také pravidelné degustace v různých fázích výroby a porovnávání s pivy jiných výrobců. “Ani kvalifikovaní degustátoři od sebe nerozeznají piva vyráběná starou a současnou technologií,” dodal.
Místopředseda představenstva pivovarnické skupiny Drinks Union Jaroslav Lstibůrek naopak připustil, že kvalita některých konkrétních značek klesat může. “Někteří pivovarníci prostě jen chtějí více vydělat, proto se snaží výrobní náklady tlačit dolů. Stále ale ještě existuje řada poctivých českých výrobců piva, kteří vaří svá piva starým klasickým poctivým způsobem,” uvedl. Kvalita českého pivovarnictví jako takového ale neklesá, ujistil.
Britské sdružení CAMRA je se 75 000 členy největším členem Evropského svazu spotřebitelů piva. Do svazu by mělo v nejbližší době vstoupit i tuzemské Sdružení přátel piva.
Domácí pivovary vystavily v prvním pololetí 8,84 milionu hektolitrů piva, což je meziroční pokles zhruba o 1,5 procenta.

×

Disney díky reklamě vzrostly zisky

Starší článek

WTO řeší spor Anheuseru a Budvaru kompromisem

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více