Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Britská CAMRA mluví o zhoršení českého piva, výrobci to odmítají

Redakce MAM19. 11. 2004

Britští spotřebitelé piva se obávají zhoršení kvality tradičního českého nápoje z tuzemských pivovarů. Někteří domácí výrobci se podle výkonného ředitele britského sdružení na ochranu spotřebitelů piva CAMRA Mika Bennera snaží co nejvíce ušetřit na úkor kvality piva, zejména tím, že zkracují dobu zrání ležáků a používají méně kvalitní zahraniční chmel. „Mně to připadá jako neskutečná drzost,“ reagoval předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Trh podle Bennera stále více ovládají nadnárodní pivovary, jež vyrábějí homogenní nezajímavé celosvětové značky ležáků, ze kterých se vytrácí speciální chuť. „Pověst ČR, pokud jde o produkci původního charakteristického piva prvotřídní kvality, bude ztracena a spotřebitelé v jiných zemích si to brzy uvědomí,“ uvedl Benner.
„Rád bych viděl věcný podklad pro tyto závěry,“ řekl Veselý. V roce 1990 podle něj spotřeba piva na hlavu v ČR dosáhla 160 litrů ročně a na této úrovni se stále drží. Současně roste export, který loni překročil dva miliony hektolitrů. „Pokud ti pánové mají pravdu, tak říkají, že naši i zahraniční konzumenti jsou hlupáci, kteří se v pivu nevyznají,“ dodal Veselý. Kritika je podle něj nefér, nekvalifikovaná a urážlivá.
Některé pivovary v tuzemsku přešly od horizontálních nádrží ke svislým kuželovitým tankům, jež urychlují kvašení piva. Podle britského odborníka na pivo a publicisty Rogera Protze například Pilsner Urquell zkrátil dobu svého zrání ze 60 na 27 dní. „Výsledkem je řidší, více hořké pivo, které ztratilo svou komplexní chuť,“ uvedl. Zrání zkrátil i pivovar Velké Popovice, který rovněž patří do nadnárodního koncernu SABMiller.
Cylindro-konické (CK) tanky využívá drtivá většina velkých a středních pivovarů, horizontální kvašení v otevřených kádích si zachovávají pouze malé pivovary a minipivovary kvůli specifickým chutím. Jejich piva ale nemají vysokou trvanlivost nutnou pro export.
V Plzeňském Prazdroji jsou CK tanky už deset let. Podle vedoucího kvality Prazdroje Jiřího Faměry za tu dobu nepřišla žádná negativní reakce. Dodal, že zákazník by neměl nic zaznamenat, o čemž svědčí také pravidelné degustace v různých fázích výroby a porovnávání s pivy jiných výrobců. „Ani kvalifikovaní degustátoři od sebe nerozeznají piva vyráběná starou a současnou technologií,“ dodal.
Místopředseda představenstva pivovarnické skupiny Drinks Union Jaroslav Lstibůrek naopak připustil, že kvalita některých konkrétních značek klesat může. „Někteří pivovarníci prostě jen chtějí více vydělat, proto se snaží výrobní náklady tlačit dolů. Stále ale ještě existuje řada poctivých českých výrobců piva, kteří vaří svá piva starým klasickým poctivým způsobem,“ uvedl. Kvalita českého pivovarnictví jako takového ale neklesá, ujistil.
Britské sdružení CAMRA je se 75 000 členy největším členem Evropského svazu spotřebitelů piva. Do svazu by mělo v nejbližší době vstoupit i tuzemské Sdružení přátel piva.
Domácí pivovary vystavily v prvním pololetí 8,84 milionu hektolitrů piva, což je meziroční pokles zhruba o 1,5 procenta.

Zavřít reklamu

Disney díky reklamě vzrostly zisky

Starší článek

WTO řeší spor Anheuseru a Budvaru kompromisem

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.