Americké TV dávají při odhadech přednost přesnosti před rychlostí

3. 11. 2004 09:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americké televizní stanice, které po celou noc vysílají zpravodajství o odhadech výsledků úterních prezidentských a parlamentních voleb v USA, se letos rozhodly dát přednost přesnosti před rychlostí.
Při očekávání mimořádně těsného souboje mezi současným prezidentem George Bushem a jeho soupeřem z Demokratické strany Johnem Kerrym tak chtějí při vyhlašování vítěze předejít omylům podobným jako po volbách v roce 2000. Tehdy na základě volebních odhadů byli vítězi vyhlášeni oba kandidáti, přičemž výsledky nebyly jisté a na potvrzení Bushe jako prezidenta se muselo čekat ještě pět týdnů.
„Nikdo se nehrne být první,“ řekl šéf politického zpravodajství kabelové televize Fox News Marty Ryan a dodal, že zejména při odhadech těsných výsledků raději vždy chvíli počkají. Podobně postupuje i stanice CNN. „S výsledkem nehodláme spěchat,“ oznámil divákům moderátor Wolf Blitzer. „Budeme postupovat starým dobrým způsobem: čekat na data ze všech okrsků,“ řekl.
Aby opatrností v odhadech neztratily diváky, rozhodly se některé stanice využít noc k obrovským slavnostem. Televize NBC například živě vysílá povolební zpravodajství z prostranství před Rockefellerovým střediskem uprostřed New Yorku, kde se shromáždily stovky Newyorčanů.
Na velkoplošné obrazovce promítá svůj program, kluziště před mrakodrapem se proměnilo v obří mapu Spojených států s postupně vybarvovanými státy podle vítězství toho či onoho kandidáta. Na mnohapatrové budově se jako rtuť v teploměru pomalu zdvíhají široké pruhy látky ukazující, jaký je aktuální stav souboje.
Každý úspěch Johna Kerryho ocení publikum potleskem a radostnými výkřiky, když zaboduje George Bush, dav zabučí. Jasný příklad, komu Newyorčané fandí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.