Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Americká média budou po fiasku před čtyřmi lety opatrná

Redakce MAM2. 11. 2004

Americké prezidentské volby před čtyřmi lety byly pro média fiaskem. Nejprve vyhlásila vítězem v klíčovém státě Florida viceprezidenta Ala Gora, pak tento odhad odvolala, aby v rozhodujícím okamžiku oznámila, že odhaduje za vítěze voleb George Bushe. Nakonec připustila, že ani toto tvrzení nejsou s to obhájit. Aby se neopakovalo, americké televizní stanice zavedly ohledně voleb zcela nový systém, informuje agentura DPA. Nyní budou maximálně opatrné a varují, že zveřejnění výsledků se může oddálit.
V amerických prezidentských volbách jsou už tradičně hlasateli výsledků televizní stanice. I samotní kandidáti se dozvídají o svém osudu právě z televizní obrazovky. V tak těsných volbách, jako byly ty z roku 2000, se však ukázalo, že ani v minulosti vyzkoušené metody nemusejí přinést správné výsledky a mohou vést k omylům, dokonce několikanásobným.
Televizní stanice se ve svých odhadech opírají jednak o už známé výsledky a jednak o průzkumy mínění, které si zjišťují u voličů, kteří právě volili a jsou ochotni říci, jak hlasovali. V USA neexistují s ohledem na ústavní zásadu svobody slova žádná omezení pro zveřejňování průzkumů mínění, takže televize svá zjištění okamžitě oznamovaly.
“Poučili jsme se z naší lekce před čtyřmi lety. Zavládne přemíra opatrnosti, alespoň u nás,” ujišťoval manažer stanice Fox News v rozhovoru pro Washington Post. “To, co se stalo před čtyřmi lety, je lekce ohledně uvážlivosti, opatrnosti a pečlivosti,” prohlásil politický ředitel CNN Tom Hannon.
Velké televizní stanice a zpravodajská agentura AP rozpustily konsorcium, které bylo v roce 2000 odpovědné za shrnutí jednotlivých výsledků. Tentokrát je za sběr výsledků z volebních obvodů odpovědná pouze AP. Z těchto údajů vycházejí všechna média, která ovšem sama rozhodují, jaké odhady z nich budou odvozovat.
Kromě toho stanice ABC, CBS, NBC, CNN, Fox News a agentura AP založily novou skupinu, která pověřila dva podniky průzkumem mezi voliči vycházejícími z volebních místností. Také tyto výsledky dostanou současně všechna média k dispozici. Televizní stanice samy rozhodnou, jaké závěry z nich vyvodí. Poprvé se shodly na tom, že nebudou dělat prognózy, dokud budou volební místnosti v příslušném státě unie ještě otevřeny.
Oba podniky příslušné pro průzkumy mezi voliči, Edison Media Research a Mitofsky International, se chtějí v každém z klíčových států dotázat 2000 voličů poté, co odevzdají hlasy. K tomuto účelu bude provedeno podstatně více telefonických rozhovorů než v dřívějších letech, aby bylo možno zachytit často podceňovaný počet voličů, kteří volí korespondenčně.

×

Firmy ze skupiny PPF inzerují víc na TV Nova

Starší článek

Rada bude opět jednat o vyhlášení tendrů na digitální licence

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více