Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

0dbory v Čechách

Redakce MAM15. 11. 2004

12hlavica.jpg ()Že se některé odborové organizace a svazy staly politickou silou, dlouho nechávala česká média bez povšimnutí. Pravda, také vinou odborů samých, pro které byla mediální prezentace čímsi vzdáleným a trochu nepatřičným. Teprve kontakt s protřelejšími kolegy v zahraničí jim otevřel oči a ukázal, že image nasupených tatíků jejich prestiži neprospívá. Mediální hvězdou se stal okamžitě železničářský odborář Dušek, jenž se konzultacemi v zahraničí na semináři PR Klubu nikterak netajil. Jasnými a radikálními stanovisky, ochotou a schopností komunikovat se stal přitažlivým protihráčem státního i drážního establishmentu. Je s podivem, že dosud vedle Duška nevyrostl žádný stejně důrazný, komunikačně schopný odborář. Média by po něm jistě ráda skočila, protože odboráři přinášejí do zpráv tolik vytouženou kontroverzi a dramatické situace. Ostatně těmi se to v zahraničí jen hemží.

Odbory to s médii umějí
Také na druhé straně, tedy ve firemní sféře, můžeme vidět částečnou proměnu přístupů k otázce komunikace s odbory. Některé managementy pochopily, že například aktuální kolektivní vyjednávání není jen věcí rozhovorů v uzavřené kanceláři, ale že odbory jsou dnes připraveny se opřít o veřejné mínění v médiích. Příklady z letecké dopravy, německých automobilek a obchodních společností jsou i v našich novinách téměř denně. Ovšem zatímco v zahraničí je komunikace s odbory zvláštní PR disciplínou, na niž se dokonce specializují poradenské společnosti, u nás prozatím vystačíme se selským rozumem. Prozatím, zdůrazňuji.

Silný soupeř
S rostoucí úlohou odborů totiž roste nová skupina komunikátorů, kteří se budou dosti podobat extrémním mluvčím nátlakových hnutí a organizací. Budou používat silná slova a rozmáchlá gesta, emotivní projevy, budou se ohánět nezpochybnitelnými morálními a sociálními hodnotami. Blazeovaná korporátní komunikace si s takovými protihráči obvykle příliš neví rady. Neziskové organizace je možné bagatelizovat, ignorovat. Vlastní zaměstnance nikoli – vždyť v každém podniku najdete dokument, který tvrdí, že zaměstnanci jsou nejcennějším kapitálem firmy.
Otevírá se tedy nejen příležitost pro profesionalizaci odborových předáků v komunikaci s médii, nýbrž i přípravu managementů na souboj s odbory přes média. Zatím je ovšem poptávka po službách profesionálů relativně slabá. Agentura Impact PR & Consultancy za deset let existence řešila jen krizovou komunikaci při uzavírání chrudimské Transporty a BOPO Třebíč, případně dozvuky odborových třenic v zahraničí na českém trhu. Jak rychle se přiblížíme západoevropské praxi, je otázka. Zatím se v našem tisku na jedné straně objeví společné oznámení managementu kolínské automobilky a nových odborů o láskyplném splynutí v péči o zaměstnance a zprávy o vykořisťování zaměstnanců Kauflandu a statečné stížnosti odborářů na straně druhé. Jakých zpráv asi bude přibývat, co myslíte?

externí konzultant agentury Impact PR & Consultancy

×

Sledovanost TV – 45. týden 2004 (1.11. – 7.11.)

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 46. týden 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Být stále mlád je v marketingu zadara

Letos to je dvacet let od chvíle, kdy mne vysoká škola vyslala vstříc osudu. Mohu tedy prohlásit, že pracuji dvacet let v marketingu. Co…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více