Zpravodajské servery a volby: Online data i interaktivní grafika

22. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zpravodajské servery již spustily nebo v brzké době spustí speciální přílohy k nadcházejícím krajským a senátním volbám. Již nyní naleznou zájemci informace o volbách, stranách, kandidátech a další související zprávy například v přílohách serverů iHned.cz či www.ceskenoviny.cz; iDnes.cz a Novinky.cz hodlají spustit volební speciál tento týden.
Základem volebních příloh je zpravodajství a informace o kandidujících stranách a jednotlivcích, které servery průběžně doplňují. Nechybí ani komentáře a analýzy. „Vedle zpravodajství čtenáři na serveru naleznou rovněž odkazy na webové stránky kandidujících stran,“ sdělila Leona Daňková za server volby.ihned.cz, který připravuje společnost Economia OnLine.
Na adrese www.ceskenoviny.cz/prilohy/volby lze mimo jiné také nalézt materiál vysvětlující pravomoci krajských zastupitelstev. Pravidelně hodlá volební speciál zpravodajského serveru ČTK nabízet i grafy stranických volebních preferencí. „Po skončení voleb budou na našich stránkách dostupné online průběžné aktualizované výsledky ze všech senátních obvodů a krajů,“ sdělil šéfredaktor serveru www.ceskenoviny.cz Karel Petrák.
Online data nabídne k základnímu zpravodajství i speciál serveru iDnes.cz, který úzce spolupracuje s redakcí deníku Mladé fronty Dnes. Editor zpravodajství iDnes.cz Luboš Kratochvíl uvedl, že chybě nebude ani interaktivní grafika. „Chystáme i virtuální volby, návštěvníci serveru budou ještě moci volit na iDnes,“ řekl Kratochvíl.
Nejen zprávy o jednotlivých stranách a kandidátech, ale také informace pro voliče, kde volit a jakým způsobem, naleznou čtenáři ve speciální volební příloze na serveru Novinky.cz. O tom, zda bude podoba volebních výsledků interaktivní nebo půjde pouze o textové zprávy, se zatím jedná, uvedl šéfredaktor serveru Vladimír Dušánek.
Zástupci serverů ve svých volebních speciálech navazují na předchozí podobné projekty. Svou pozornost přitom naposledy zaměřily na červnové volby do Evropského parlamentu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.