Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Za ohňostroje a petardy se vydají stovky milionů

Redakce MAM26. 10. 2004

Několik stovek milionů korun utratí ročně Češi za ohňostroje a zábavní pyrotechniku. Tržby obchodníků s tímto zbožím a firem, které se přípravou ohňostrojů zabývají, každoročně výrazně rostou především s blížícími se oslavami konce roku. Velké žně měli obchodníci se zábavní pyrotechnikou a specializované firmy v letech 1999 a 2000, kdy podle celních statistik dovoz petard kvůli bujarým oslavám přelomu tisíciletí vzrostl zhruba na dvojnásobek.
Zábavní pyrotechnika se v České republice vyrábí v malém množství a tuzemští obchodníci jsou odkázáni na dovoz především z asijských zemí. Zatímco se v roce 1993 podle údajů Českého statistického úřadu dovezly ohňostroje a pyrotechnické zboží v hodnotě 51 milionů korun, v následujících letech import postupně rostl a například v roce 1998 obnášel 82 milionů korun. V roce 1999 se dovoz těchto výrobků prudce zvýšil na 182 milionů korun a o rok později vykázaly celní statistiky import za 158 milionů korun. V následujících letech dovoz ohňostrojů a pyrotechnických výrobků pozvolna klesl až na loňských 89 milionů korun.
Vladimír Leitner z pražské společnosti A Pyro, která se zabývá ohňostrojovými pracemi a prodejem zábavní pyrotechniky, v rozhovoru pro ČTK odhadl, že tržby obchodů za prodej tohoto zboží jdou minimálně do stamilionů. “V obchodech se prodává především zábavná pyrotechnika dovážená z Číny, Itálie či Slovenska. V tuzemsku je jen pár výrobců, kteří se specializují spíše na méně náročné pyrotechnické výrobky a jejich produkce není velká,” uvedl Leitner.
Letos se zatím lidé do nákupu silvestrovských rachejtlí nehrnou. “Nákup tohoto zboží se neustále posunuje směrem ke konci roku. Největší poptávka po zábavné pyrotechnice bývá poslední týden před Silvestrem, kdy vlastně vytváříme polovinu ročního obratu naší prodejny,” uvedl Leitner.
Dodal, že mnoho lidí při nákupu silvestrovské pyrotechniky nehledí na korunu. “Jeden stálý zákazník u nás každý rok před Silvestrem utratí klidně i 60 000 korun. Poměrně hodně zákazníků investuje do oslav konce roku 15 000 až 20.000 korun. Průměrnou silvestrovskou útratu bych odhadl na několik tisíc korun,” uvedl Leitner.
Velkým byznysem je podle Leitnera především organizace ohňostrojů pro města a firmy, čímž se v tuzemsku živí zhruba desítka specializovaných firem. Mezi zákazníky jsou stále častěji i pořadatelé různých kulturních a sportovních akcí, výjimkou nejsou ani soukromé oslavy. Například za nejlevnější ohňostroj, který trvá až sedm minut, zaplatí lidé nebo firmy nejméně 10.000 korun. Patnáctiminutový ohňostroj přijde na 50.000 korun a cena velkolepých ohňostrojů se může vyšplhat i na dva miliony korun.
“Takových akcí je ale velmi málo a naposledy tolik peněz stál silvestrovský ohňostroj v Praze. Oproti minulým rokům ubylo také ohňostrojů, jejichž cena se pohybuje ve statisících korunách. Šetří se zkrátka všude. Ale velký ohňostroj lze udělat i za 50 000 korun. O tyto ohňostroje je velký zájem a naposledy jsme jej dělali například pro zpěváka Stanislava Hložka, který slavil padesátiny,” uvedl Leitner. Jeho firma za desetiletou existenci připravila ohňostroje pro několik stovek měst a podniků.

×

Obchod a prodej Telecomu bude řídit George Makowski

Starší článek

Intel chce notebookům dopřát luxusní vzhled podle módy

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy
Foto: Paramount

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Lidé

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou

Od března se do Ranní show Evropy 2 vrací Lucie Černá (dříve Šilhánová). Ve čtvrtek bylo její jméno oficiálně oznámeno ve vysílání rádia.
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více