V Íránu byly zakázány reklamy v cizích jazycích

8. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Íránu byly zakázány veškeré reklamy a firemní nápisy v cizích jazycích. Porušení nařízení ministerstva islámské kultury může být sankciováno zákazem činnosti podniku. Oznámila to íránská státní televize.
Podle nařízení ministerstva základním jazykem reklamy v Íránu je perský jazyk. Reklama se v cizím jazyce může objevit na veřejnosti anebo v médiích pouze v případě, že je doprovázena minimálně stejně dlouhým textem, překladem v perštině.
Ministerstvo tvrdí, že cílem nového nařízení je ochrana perského jazyka, který je prý v poslední době vážně ohrožen rozšířením reklam v cizích jazycích, uvádí se v úředním komuniké. Nařízení upravuje také podmínky používání firemních nápisů, obrazů a značek.
Íránské liberální kruhy ale jsou toho názoru, že skutečným cílem nařízení je snaha konzervativních kruhů jménem islámu zakázat všechny reklamy a symboly nenáviděné západní kultury, západních výrobků, zejména nealkoholických nápojů, parfémů, konfekce, které jsou v zemi poměrně rozšířené, poznamenala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.