V Íránu byly zakázány veškeré reklamy a firemní nápisy v cizích jazycích. Porušení nařízení ministerstva islámské kultury může být sankciováno zákazem činnosti podniku. Oznámila to íránská státní televize.
Podle nařízení ministerstva základním jazykem reklamy v Íránu je perský jazyk. Reklama se v cizím jazyce může objevit na veřejnosti anebo v médiích pouze v případě, že je doprovázena minimálně stejně dlouhým textem, překladem v perštině.
Ministerstvo tvrdí, že cílem nového nařízení je ochrana perského jazyka, který je prý v poslední době vážně ohrožen rozšířením reklam v cizích jazycích, uvádí se v úředním komuniké. Nařízení upravuje také podmínky používání firemních nápisů, obrazů a značek.
Íránské liberální kruhy ale jsou toho názoru, že skutečným cílem nařízení je snaha konzervativních kruhů jménem islámu zakázat všechny reklamy a symboly nenáviděné západní kultury, západních výrobků, zejména nealkoholických nápojů, parfémů, konfekce, které jsou v zemi poměrně rozšířené, poznamenala agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).