Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Evropě se pije nejvíc vína ve Francii

Redakce MAM7. 10. 2004

Největšími konzumenty vína v Evropě jsou Francouzi v těsném závěsu s Italy, byť spotřeba tohoto nápoje v obou zemích stále klesá kvůli zdravotním obavám. Ze studie, jejíž výsledky dnes zveřejnila v Londýně britská nezávislá agentura pro průzkum trhu Datamonitor, rovněž vyplývá, že počet milovníků vína naopak vzrůstá v Británii a v Německu. V Česku se podle ministerstva zemědělství v posledních letech konzumace vína na osobu pozvolna zvyšuje, k francouzské úrovni se ale nepřibližuje ani zdaleka.
Obliba vína u Britů a Němců poroste i v dalších pěti letech, odhaduje Datamonitor.
Studie také konstatuje, že Evropané loni utratili za víno 86 miliard eur; na objem to představuje asi 13,5 miliardy litrů či 18 miliard láhví.
Ve Francii připadlo v roce 2003 na jednoho obyvatele 48,5 litru spotřebovaného vína, v Itálii jen o litr méně.
V ČR činila v letech 2003 až 2004 roční spotřeba na osobu více než 17 litrů, avšak za poslední roky pozvolna rostla; v letech 1994 až 1995 připadlo na jednoho obyvatele 15,4 litrů vína.
Odhady předpokládají, že zejména Italové se od vína odklánějí, protože v roce 2008 se očekává spotřeba “jen” 46,5 litru na osobu.
“V Itálii se upouští od pití vína během oběda, částečně kvůli zdraví a částečně proto, že konzumace alkoholu v poledne není společensky přijatelná,” tvrdí analytik John Band, který zprávu zpracoval.
Ze stejných důvodů zaznamenali v uplynulých pěti letech propad v konzumaci vína i ve Francii.
Ve Španělsku, kde se v roce 2003 vypilo 29,1 litru vína na osobu, se očekává stejná tendence.
V Itálii a ve Španělsku naproti tomu vzrůstá obliba piva – což se nedá říct o Británii, kde naopak odpadá zvyk dát si k obědu pár piv. Teď se v Británii prosazuje tendence nahradit pivo spíš sklenkou vína.
Zatímco v roce 1998 připadlo na jednoho Brita 14 litrů vína, loni to bylo o tři litry víc. Během stejné doby ale konzumace piva klesala tempem tří procent ročně. Datamonitor předpokládá, že obliba vína nadále poroste a v roce 2008 se v zemi spotřebuje 19,3 litru na hlavu.
Obdobná tendence je i v Německu: z nynějších 27,4 litru vína na obyvatele má spotřeba vzrůst na 28,4 litru.

×

Televizní diváky lákají české seriály

Starší článek

DigiWeb.cz spouští speciál k Invexu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více