Uživatelé DVR neradi reklamu
Studie agentury Media Planning Group (MPG), připravená ve spolupráci s výzkumnou agenturou Nielsen Media Research, ukazuje, že uživatelé digitálních videorekordérů (DVR) v USA nejenom že přeskakují reklamy během programů, jež si nahráli, ale rovněž se vyhýbají reklamě při sledování živého vysílání. Uživatelů DVR, jež umožňují nahrávání a uchovávání TV programů i jejich „očištění“ od reklamních bloků, rychle přibývá. Na konci loňského roku jich ve Spojených státech bylo více než 3 miliony.
Devět z deseti respondentů výzkumu uvedlo, že vždy nebo většinou přeskakují reklamy během sledování DVR. Vždy tak činí 59 procent mužů a 69 procent žen. Zatímco 45 procent dotázaných řeklo, že reklamy mohou být zábavné, 57 procent je shledává nudnými.
Na reklamu se během živého vysílání dívá 16 procent respondentů. Více než polovina jde dělat něco jiného (49 procent mužů, resp. 58 procent žen) a téměř 40 procent změní kanál (33 procent mužů a 44 procent žen). Dotazování probíhalo od 29. června do 8. srpna na vzorku 310 lidí starších 12 let majících doma DVR.
-tw-