Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Splátkové firmy už lákají na Vánoce

Redakce MAM1. 10. 2004

Nakupovat letos vánoční dárky bez peněz bude jednodušší. Splátkoví prodejci, kteří financují nákupy za zhruba 18 miliard korun, už spustili reklamní kampaně, což je o měsíc dříve než před rokem.
Na možnost zaplatit půjčku až v dalším roce a při jednorázové úhradě bez úroků a poplatků láká ode dneška Multiservis. Další splátková firma Cetelem dokonce tento koncept uplatňuje ve vybrané síti už od poloviny září.
K dřívějšímu začátku předvánočních kampaní tlačí firmy silnější konkurence. Splátkoví prodejci musí letos o klienty více bojovat s bankami, které urychlily vyřizování půjček a často je dávají bez ručitele a bez potvrzení příjmu. Některé dokonce zavedly odklad splátek, což doposud umožňovaly spíše specializované firmy.
Ekonomové odhadují, že zájem lidí o půjčky před vánocemi předčí loňský rekordní výsledek. “Klesající ceny zboží dlouhodobé spotřeby a vidina růstu mezd probudí ve spotřebitelích opět velkou poptávku o nákupy na splátky. Mírné zvýšení úroků klienty neodradí,” míní Helena Horská, analytička z Raiffeisenbank. Současně ekonomové varují, že přibývá těch, kteří nejsou schopni splácet.
Dluhy domácností u bank se podle včerejší zprávy ČNB v srpnu zvýšily o dalších sedm miliard korun na celkem 277,5 miliardy. Meziročně je to o více než 30 procent.
Ještě výrazněji však rostou závazky lidí u specializovaných společností. Jednička na trhu, Multiservis, půjčil do konce srpna přes 4,8 miliardy, což odpovídá čtyřicetiprocentnímu nárůstu za rok a všem půjčkám v roce 2002. V desítkách procent rostou úvěry i společnostem Home Credit a Cetelem.
Letošní “žně” čekají splátkové firmy právě od startujících časově omezených nabídek. “Koupit zboží a zaplatit za něj až v budoucnu je před vánoci výhodné, protože rodiny mají velké výdaje,” líčí strategii šéf Multiservisu Jiří Pathy.
Posun předvánočních marketinkových akcí více dopředu je trendem i v jiných zemích, například v Německu. “Firmy musí začít s reklamou mnohem dřív, aby vzbudily pozornost. Tomu odpovídá i cena reklamních časů v televizích – nej-dražší jsou v říjnu a v listopadu,” říká Daniel Köppl, šéfredaktor časopisu Marketing a média.

Hospodářské noviny, 1. 10. 2004, autor: Olga Skalková

×

Kontakty partneři na MaM.cz

Starší článek

GfK: V Česku klesá spotřeba masa

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více