Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Souboj konzumu na startu

Redakce MAM11. 10. 2004

Všechna nákupní centra se chlubí tím, že jejich zákazníci jsou loajální a místo svého nákupu, pokud nemají pádný důvod, nemění. Bude tomu tak i před Vánocemi? „Rozhodně. Zákazníci nechtějí experimentovat v době předvánočního stresu,“ vyjadřuje se jasně Viola Lorenzová, marketingová manažerka Obchodního centra Letňany.


Na druhou stranu všichni také očekávají enormní nárůst návštěvnosti. Nejvíce Metropole Zličín. V období od listopadu do prosince by mělo nákupní zónu navštívit o 30 % více lidí než loni. Do Obchodního centra Letňany zavítá podle slov Violy Lorenzové o 12 % více nakupujících. A Michaela Jetmarová, marketingová manažerka Centra Černý Most, věří, že „v předvánočním období navštíví centrum ještě mnohem více zákazníků, než byl letošní 6% meziroční nárůst“.


 


MEZITITULEK: Investice rostou


Pomoci nalákat všechny tyto spotřebitele by měly právě připravované listopadové kampaně. Zástupci nákupních center se shodli na tom, že letošní investice do reklamy a celkové podpory jednoznačně vzrostou. Loni proinzerovalo top 10 zadavatelů podle TNS A-Connect za celý rok zhruba 46 mil. Kč. Nejvíce Metropole Zličín (11,5 mil. Kč) a Palác Flora (10,4 mil. Kč). Investice loni rovněž nepoměrně vzrostly o několik milionů v období říjen až prosinec.


Letos dosáhly investice do srpna top 10 zadavatelů zatím 25,4 mil. Kč. Největšími inzerenty jsou Palác Flora (6,7 mil. Kč) a Metropole Zličín (5 mil. Kč). Nejvyužívanější médiem je tisk (11,6 mil. Kč), a to zhruba třikrát více než venkovní reklama. Za billboardy utratilo top 10 zadavatelů zatím 10 mil. Kč.


 


MEZITITULEK: Konkurence ano, rivalita ne


Co vše centra ve svých kampaních komunikují, aby nalákala a přetáhla zákazníky? Nejlépe to jde podle slov Michaely Jetmarové agresivními propagačními akcemi, zvláště těmi slevovými. „Lze tak ovlivnit významný objem zákazníků. Nicméně strategií našeho obchodního centra je budování dlouhodobých vztahů s našimi zákazníky. Je to běh na dlouhou trať a vedle reklamních aktivit v sobě zahrnuje i portfolio nabídky produktů a služeb a celkový obraz centra v očích zákazníka,“ dodává.


Přes to všechno nepociťují obchodní centra přímou rivalitu. „Pochopitelně se veškerými aktivitami snažíme o permanentní podporu atraktivnosti našeho centra ve spádové oblasti,“ říká Michaela Jetmarová. „Boj o zákazníky samozřejmě existuje. O velké rivalitě si ale netroufám mluvit. Vzhledem ke kupní síle trhu si však myslím, že příliš prostoru pro další velká nákupní centra tady není,“ doplňuje Viola Lorenzová.


 


MEZITITULEK: Cíleno na děti


S vánoční komunikací začínají obchodní centra zhruba všechna stejně: začátkem listopadu. To je chvíle, kdy se začíná instalovat vánoční výzdoba. A jelikož jsou rovněž všechna centra zaměřena na mladé rodiny s dětmi, začínají se připravovat i programy pro malé návštěvníky. ,,Pro rodiny s dětmi máme připravena překvapení v podobě soutěží a dárků. Na pasážích se budou procházet maskoti s dárky, hostesky zase budou soutěžit a kreslit s dětmi vánoční přání,“ říká Viola Lorenzová.


V obchodním centru Letňany se podle jejích slov uspořádá řada programů pro děti. „Chceme, aby si rodiny během nakupování také odpočinuly. Pro děti máme připraven seriál divadelních a loutkových představení, koncerty, kreslení, soutěže. To vše bude spojeno s dárky. V pasážích obchodního centra uspořádáme do Vánoc ještě několik výstav prací výtvarných umělců a také škol. Před Štědrým dnem uspořádáme dražbu uměleckých děl, jejíž výtěžek bude určen na charitativní účely,“ jmenuje Viola Lorenzová.


Obchodní centrum Letňany má již připravený i vánoční slogan. Hlavní slogan „…den plný pohody“ doplní ještě o claim „…a co vy, už máte nakoupeno?“. Ten se objeví hlavně v tisku a slyšet bude rovněž v rozhlasové kampani, např. na Frekvenci 1 nebo Radiu Expres. „Využijeme i venkovní reklamu na CLV ve stanicích metra a na pohyblivých obrazovkách na nástupištích metra. Nebude chybět ani interní rozhlas, plakáty, letáky a soutěžní kupony v obchodním centru,“ říká Viola Lorenzová.


Investice Obchodního centra Letňany budou letos určitě vyšší než loni. Na různých programech budou participovat i firmy z centra. Budou sponzorovat soutěže pro děti či poskytovat dárky v rámci akcí.


 


MEZITITULEK: V novém už v říjnu


O trochu dříve začíná s komunikací Centrum Černý Most. „Zesílená komunikace v druhé polovině roku začíná začátkem října, a to tzv. podzimní reklamní kampaní, která postupně přechází v kampaň předvánoční,“ říká Michaela Jetmarová. Klasickou vánoční akci však CČM nechystá. „V předvánočním období se snažíme soustředit na rozšířenou nabídku zboží a služeb nejen s vánoční tematikou. Z tohoto důvodu, vyjma tradiční narozeninové akce (poslední listopadový víkend), nerealizujeme klasické propagační akce. Spíše se zaměřujeme na mediální podporu,“ doplňuje.


Letos rozjelo CČM novou kampaň „Černý Most zcela v novém“. Součástí je nová grafika, produktové noviny (měsíční vydání), brožury, nové propagační materiály pro zákazníky (balony, bonbonky, dárečky) nebo víkendové promoaktivity s maskotem klokanem.


Kampaň bude mít podporu v rozhlasových spotech (Impuls, Frekvence 1, Evropa 2) a tiskové inzerci (deník Metro, radniční periodika ve spádové oblasti). „Využíváme i pohlednice Boomerang, billboardovou kampaň, rámečky v metru, plakáty, letáky či web inzerci. Celý komunikační mix má mírnou převahu billboardů,“ tvrdí Michaela Jetmarová.


Letošní kampaň se od té loňské bude lišit nejen spojitostí podzimní a vánoční zprávy „Černý Most zcela v novém“, ale i objemem investic, jež by se měly podle slov Michaely Jetmarové zvýšit. A odlišnost od ostatních? „Ta by měla spočívat hlavně ve faceliftu obchodní pasáže, nových obchodech, rekonstruovaných obchodech, rozšířené nabídce prodejních jednotek v předvánočním období a ve vstupu nového partnera IKEA do areálu CČM,“ uvádí Jetmarová.


Grafické zpracování připravuje Centrum Černý Most ve spolupráci s agenturou Mediarex. Zajištění podlinkových i nadlinkových aktivit, které jsou směřovány hlavně na rodiny 25+, realizuje napřímo. 


Jaký je zákazník?


Z exkluzivního výzkumu, který si nechalo udělat Obchodní centrum Letňany, vyplývá, že nejčastějšími zákazníky centra jsou lidé ve věku 26–35 let (28 %) a 36–45 let (29 %). Lidé do 25 let tvoří 21 % všech zákazníků. Dotázaní nakupují v centru pravidelně každý týden (24 %), častěji než dvakrát měsíčně (17 %), dvakrát měsíčně (18 %) a jednou měsíčně (20 %). Ve chvíli dotazování bylo 6 % prvně příchozích zákazníků.


Jako hlavní důvod nákupu uváděli respondenti nejčastěji nabídku sortimentu, obchodů a služeb (33 %) a přítomnost hypermarketu Tesco (28 %). Snadná dostupnost je rozhodující pro 21 % dotázaných. Otevírací doba a příjemná obsluha nejsou již tak rozhodující (7 %; 4 %).


 


14obrgraf_graf1.jpg ()


 


14obrgraf_graf2.jpg ()


 


15obrgraf_graf1.jpg ()


 


15obrgraf_graf2.jpg ()


 


14obr_vozejky_final.jpg ()


 


×

V české hitparádě je stále první debutové album Anety Langerové

Starší článek

Nova zrušila pořad Milionový pár

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více