Severočechům vadí vstupy regionálních studií
Zákazníkům kabelové televize Karneval v severních Čechách, kteří využívají nejlevnější nabídku, přerušují od začátku října na čtyři hodiny denně vysílání TV Prima regionální televizní studia Dakr a Lyra. Diváci proti tomu protestují, Karneval ale poukazuje na nutnost dodržování zákonných nařízení. O zařazení regionálního zpravodajství rozhodla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, řekl mluvčí firmy Jan Hlaváč.
“Karneval nemá z úprav vysílání TV Prima žádný prospěch. Naopak společnost čelí na základě dodržování zákona a požadavků zastupitelstev severočeských měst vlně neoprávněné kritiky svých zákazníků,” uvedl obchodní a marketingový ředitel firmy Dušan Jelínek.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila loni na podzim s firmou Karneval správní řízení kvůli nedodržování ustanovení o zařazení zpravodajství regionálních studií. “Snažili jsme se tehdy vyhovět námitkám zákazníků a zařadili jsme i do nejnižší nabídky program TV Prima bez regionálních vstupů. Pokud bychom však v této praxi pokračovali, hrozila by nám pokuta,” doplnil Jelínek.
Karneval se podle něj snaží najít kompromisní řešení, které by vyhovovalo všem. “TV Prima a obě regionální studia by mohly vysílat v jednom programu bez přerušování již zahájených pořadů. Prostor pro dohodu existuje, záleží jen na dobré vůli jejich zástupců,” dodal.
Studio Dakr zabezpečuje zpravodajství z Chomutovska, Mostecka a Teplicka a vysílá na stanici TV Prima od 06:00 do 07:00 a odpoledne od 17:00 do 18:00. Studio Lyra informuje o dění v regionech Ústecka a Děčínska vždy od 07:00 do 08:00 a od 18:42 do 18:55.
Za nejlevnější nabídku mini platí zákazníci společnosti Karneval Media 149 korun měsíčně. Program TV Prima bez přerušování si mohou naladit uživatelé Karnevalu, kteří využívají nabídku 33 televizních programů. Ta je ale o 350 korun měsíčně dražší.
Pod značkou Karneval vystupují od loňského podzimu společnosti Intercable a TES Media. Ty mají od poloviny ledna společné vlastníky, když společnost Intercable ovládlo konsorcium firem JP Morgan Partners, AIG a Baring Communications, jež má většinu v TES Media. Obě firmy nabízejí od října služby za jednotné ceny a mají zhruba 270 000 zákazníků.