Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Seminář nepřinesl návod, jak má vypadat sponzorský vzkaz

Redakce MAM22. 10. 2004

Seminář, který uspořádala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, nepřinesl médiím odpověď na to, jak má vypadat sponzorský vzkaz. “Nějakou přesnou kuchařku od rady nečekejte,” vzkázal zástupcům médií, zejména televizím a rádiím, člen rady Dalibor Matulka. Určit, jak má správný sponzorský vzkaz vypadat, je podle něj úkolem pro zákonodárce.
Rada se letos zaměřila právě na problém sponzorských vzkazů, které podle ní překračují rámec této kategorie a naplňují svou formou status reklamy. Mimo jiné tím, že obsahují informace hodnotící firmu či výrobek.
“Chtěli bychom, aby rada nastavila pravidla,” uvedla šéfka mediální agentury Reggie Radio Music Kateřina Fričová, která diskuzi označila za příliš teoretickou. Generální ředitelka prý doufala, že se na semináři dozví, jaký sponzorský vzkaz je špatný, což se jí nesplnilo.
Rada od ledna zkontrolovala 577 spotů, které vysílatelé označují jako sponzorské vzkazy, a to ve všech třech celoplošných televizích. Z toho 383 vzkazů vysílala Česká televize, 116 Prima a 78 Nova. Rada v prvních osmi měsících roku zahájila kvůli nedodržení zákona 23 správních řízení, jejichž výsledkem bylo deset upozornění – šest pro ČT a po dvou pro Novu a Primu.
Tento týden navíc rada přešla od upozornění k prvním pokutám. Dvě po 50 000 korunách udělila rada České televizi na svém zasedání tento týden; pro Novu vydala dvě další upozornění.
Zákon skutečně podle Matulky neřeší, má vypadat sponzorský vzkaz. Rada nicméně podle něj nemůže nahrazovat zákonodárce a vytvářet nové normy; jejím úkolem je hlídat dodržování nastavených pravidel.
“Je-li ve vzkazu reklamní prvek, musíme to považovat za reklamu,” uvedl člen rady. Pokud vysílatelé chtějí, aby v zákoně byla i definice sponzorského vzkazu, mají se prý obrátit na zákonodárce, kteří normy vytvářejí.

×

Tradiční whisky koupili Francouzi

Starší článek

Teprve velké úspěchy přinášejí sportovcům lukrativní smlouvy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více