Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sdružení spotřebitelů je proti omezení prodeje v supermarketech

Redakce MAM29. 10. 2004

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) nesouhlasí se zákazem nočního prodeje v supermarketech a prodeje o státních svátích, se kterým počítá návrh zákona z dílny skupiny komunistických a sociálnědemokratických poslanců. Podle SČS by na totiž omezení prodeje doplatili především spotřebitelé. Proti návrhu jsou také provozovatelé obchodních řetězců, Svaz obchodu a cestovního ruchu i opoziční ODS. “SČS vyjadřuje svůj nesouhlas s regulací tohoto typu s přesvědčením, že nežádoucí regulací je postižen zejména spotřebitel, i když nezanedbatelné jsou i jiné aspekty, jako je například zaměstnanost,” řekl dnes ČTK předseda SČS Libor Dupal. Dodal, že SČS svůj postoj opírá o projednání v odborných komisích pro ochranu spotřebitele, jejichž založení inicioval v několika regionech, a o výsledky ankety na svých webových stránkách. SČS podle Dupala považuje návrh zákona za nesystémový, protože zavádí mnoho výjimek a účelových opatření. “Jedná se o další regulativní opatření, jimiž je náš právní řád zaplevelen a namísto slibovaného zjednodušování a zpřehledňování systému zákonodárci vytvářejí další a další legislativní opatření, která na sebe systematicky nenavazují a vytvářejí umělé, nadbytečné a nebezpečné napadání liberálního prostředí nutného pro potřebný růst naší ekonomiky. Následky pocítí zejména spotřebitel,” uvedl Dupal. Dodal, že v zahraničí, kde byla regulace prodejní doby zavedena, se nyní složitě hledá způsob jejího uvolnění. “Pokud někde existuje podobná regulace, byla přijímána obvykle před více lety a za jiných hospodářských podmínek, než je tomu u nás,” upozornil Dupal.¨
Větší obchody by podle návrhu zákona mohly mít otevřeno jen od 6 do 22 hodin, a to včetně sobot a nedělí. O státních svátcích by ale směly otevřít jen na Štědrý den do 14 hodin. Předloha má zřejmě slušnou šanci na schválení. Už ČSSD a KSČM mají totiž v dolní komoře pohodlnou většinu. Navíc i lidovecký místopředseda sněmovního výboru pro sociální politiku Josef Janeček dnes ČTK řekl, že KDU-ČSL by mohla podobné omezení podpořit.
S návrhem na omezení prodejní doby nesouhlasí opoziční ODS. “ODS je zásadně proti tomuto návrhu. Považujeme jej nejen za nevhodný z praktického hlediska zájmů všech zainteresovaných stran – spotřebitelů, zaměstnanců a zaměstnavatelů, ale především za absurdní vrchol socialistického fanatismu regulovat všechno a všechny,” řekl ČTK stínový ministr průmyslu a obchodu Martin Říman.
Také provozovatelé obchodních řetězců namítají, že by kvůli zákazu prodeje o státních svátcích a v noci přišli o zákazníky a museli by propustit část zaměstnanců. Například obchodní řetězec Tesco, který v ČR zaměstnává zhruba 8000 lidí a ve vybraných prodejnách má otevřeno 24 hodin denně, by počet zaměstnanců musel zredukovat o pět až sedm procent. O práci by tak přišlo několik stovek jeho zaměstnanců.
Autoři předlohy tvrdí, že tak pomohou i malým podnikatelům. Zákaz by se totiž týkal jen obchodů s prodejní plochou větší než 200 metrů čtverečních. Na malé obchody, na čerpací stanice, lékárny, obchody na nádražích a letištích a v nemocnicích by se nevztahoval. Omezení otevírací doby ve větších supermarketech poslanci hájí i tím, že lidé budou mít víc volného času, aby se mohli věnovat své rodině a koníčkům. Na podporu své iniciativy také uvedli, že z 15 “starých” zemí EU je prodejní doba zcela neomezená jen ve Švédsku, jinde ji tak či onak regulují.

×

Počítač, který přepisuje lidskou řeč, pomůže postiženým

Starší článek

Nálada spotřebitelů a firem v eurozóně se v říjnu zlepšila

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více