Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

RRTV chce sjednotit názory na sponzorské vzkazy

Redakce MAM14. 10. 2004

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání si hodlá vyjasnit a sjednotit s provozovateli zejména televizního vysílání názory na podobu sponzorských vzkazů ve vysílání. Rada proto uspořádá seminář na téma sponzoringu a reklamy v elektronických médiích. “Je to jeden ze způsobů, jak se domoci nápravy u sponzorských vzkazů, které mají spíše charakter reklamy,” řekl Pavel Barák z úřadu rady.
RRTV od června vydala všem třem provozovatelům celoplošného televizního vysílání celkem 20 upozornění, že porušili zákon. Rada totiž považuje některé odvysílané sponzorské vzkazy za reklamy, neboť ty nesplňují podobu, kterou podle rady zákon nařizuje. Jde například o to, že vzkazy obsahují kvalitativní či hodnotící znaky. Proto ke vzkazům přistupuje jako k reklamám, pro něž platí jiná pravidla. Podle Baráka by mohla rada právě na takovém semináři vyložit, v čem podle ní spočívá porušení zákona.
Sponzorský vzkaz například nesmí podle zákona propagovat prodej, nákup a pronájem výrobků či služeb sponzora. Provozovatel naopak musí označit sponzorovaný pořad na začátku nebo na konci obchodním jménem sponzora, logem či ochrannou známkou.
Za porušení těchto ustanovení zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání hrozí pokuta od 5000 do 2,5 milionu korun. “Pokud vím, žádná pokuta zatím nepadla,” uvedl Barák, podle nějž mají upozornění na porušení zákona spíše výchovný charakter.
Česká televize se s názory rady často neztotožňuje, nicméně diskusi o sjednocení pravidel vysílání vítá, řekl již dříve mluvčí ČT Martin Krafl. Také Prima považuje zařazování dovolených reklamních sloganů do sponzorských vzkazů v Evropě za běžné. Jak již dříve uvedla mluvčí Primy Jana Malíková, současná česká zákonná úprava je podle ní moderní a odpovídá evropské směrnici “Televize bez hranic”.

×

Emaily zvládá nejlépe eBanka

Starší článek

Podle prvních průzkumů si v televizní debatě vedl lépe Kerry

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Konektor Place

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více