Reuters připravuje vstup do domácností
Britská tisková agentura Reuters se podle listu Guardian připravuje na vstup do domácností. Pro firmu, která pobírá 90 procent příjmů za finanční informace, jež prodává bankám, makléřům a dalším institucím, jde podle Guardianu o výraznou změnu firemní strategie.
Prvním zpravodajským servisem v nové verzi multimediálního systému amerického výrobce počítačových programů Microsoft Windows XP Media Center PC bude právě televizní Reuters Channel, který bude financován prodejem reklamy. Guardian připomíná, že zpravodajství Reuters je až dosud záležitost velkoobchodu, protože agentura je prodává k dalšímu využití novinám a dalším mediálním klientům, nikoli přímo jednotlivcům, tedy spotřebitelům.
Spojení s Microsoftem je součástí širší strategie, kterou zavádí nový šéf Reuters Tom Glocer. Jejím smyslem je využít 154 let starou značku firmy přímo mezi spotřebiteli. “Naší ambicí je dělat více na spotřebitelském trhu,” řekl Guardianu Glocer. Jeho plány chtějí využít pověsti Reuters jako zdroje nestranného mezinárodního zpravodajství a využít nových technologií, jako je širokopásmový internet schopný přenášet i video.
Podle listu není jasný rozsah a finanční krytí nové strategie. Glocer řekl, že na to zatím není velký rozpočet. Guardian se domnívá, že tento strategický posun Reuters pravděpodobně zneklidní analytiky a investory. Reuters je veřejná akciová společnost, s jejímiž akciemi se obchoduje v Londýně, kde firma sídlí. City si podle Guardianu ještě pamatuje pokus Reuters prosadit se před čtyřmi lety na internetu, který zahrnoval útok na spotřebitelský trh, jenž selhal.
Glocerův plán přichází dva roky poté, co zahájil rozsáhlé tažení za snížení nákladů. Ačkoli jeho nové plány jsou zatím v počátku, Glocer považuje spotřebitelský trh za klíčový katalyzátor růstu Reuters po zmíněném racionalizačním programu. Jeho vedení je přesvědčeno, že v Reuters propásli zlaté příležitosti pro služby zaměřené přímo na veřejnost. Například když prodali svůj televizní zpravodajský servis kdysi dávno CNN místo, aby zavedli vlastní zpravodajský kanál, nebo když udělali podobnou dohodu s portálem Yahoo! na internetu.
Reuters už své video na internetu k dispozici dává. Považuje za velký úspěch, že má měsíčně asi 1,5 milionu zájemců, kteří se na její agenturní reportáže dívají.
Reuters má asi 2300 novinářů ve 197 odbočkách. Tím podle názoru vedení získává bezkonkurenční pokrytí mezinárodních událostí. Vedení Reuters je také přesvědčeno, že veřejnost si tuto značku na rozdíl například od BBC nebo CNN nespojuje s jednou zemí.