Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rada a vedení ČT jednaly v Ostravě o vysílání regionálních studií

Redakce MAM21. 10. 2004

Rada ČT se na svém výjezdním zasedání v Ostravě ve dnech 19. a 20. října zabývala činností regionálních studií Ostrava a Brno. V rámci semináře si radní vyměnili s vedením České televize názory na regionální vysílání zpravodajských a publicistických pořadů a zajímali se o regionální programové projekty.
Poslední úprava zákona o ČT z ledna 2001 uložila České televizi dvě kvóty týkající se jejích regionálních studií – regionální vysílání zpravodajských a publicistických pořadů v časovém rozsahu alespoň 25 minut denně a podíl vysílání televizních studií Brno a Ostrava na celostátních okruzích minimálně 20 % celkové vysílací plochy ČT v měsíčním úhrnu.
První zákonem stanovenou kvótu se České televizi daří plnit (v roce 2001 denně 10,9 minut, v roce 2002 17,6 minut, v roce 2003 26,1 minut regionálního vysílání každého televizního studia) zejména díky souběžnému vysílání tří podob ranní krátké zpravodajské relace Regiony, rozšířeného vydání podvečerních Večerníků a od roku 2002 zpravodajského týdeníku Týden v regionech a zpravodajsko-publicistického magazínu Toulavá kamera. V prvním pololetí 2004 dosahoval podíl regionálně vysílaného zpravodajství a publicistiky denního průměru 24 minut, jelikož neděle zůstala bez regionální zpravodajské relace. Od listopadu 2004 se proto ve vysílání České televize každé nedělní ráno na ČT1 objeví nový regionální zpravodajský pořad Zajímavosti z regionů v rozsahu 25 minut, a tím bude zákonem daný podíl naplněn. Variabilitu lokálních témat pomáhá v současné době zajišťovat 12 krajských redakcí ČT.
Druhá kvóta určující minimální podíl televizních studií na celkovém vysílání ČT1 a ČT2 dosud zůstává za hranicemi možností stanice. Důkazem je podle mluvčího ČT Martina Krafla fakt, že podíl studií jednotlivě i dohromady je v dlouhodobém horizontu víceméně stejný a odpovídá zhruba jejich velikosti, technickým kapacitám a realizačním možnostem: od roku 1998 se pohyboval v intervalu 9,6 % až 10,2 %. Za první pololetí 2004 tvořil podíl obou studií 10,5 %. Zákonem daného podílu ve výši 20 % by Česká televize chtěla dosáhnout během následujících tří let, a to zejména postupným zvyšováním výroby v regionálních studiích a větším rozsahem repríz pořadů vyrobených v regionech. Závisí to ale samozřejmě i na technologických a finančních možnostech veřejnoprávní televize.

-zem-

×

iHNed.cz otevírá speciál k senátním a krajským volbám

Starší článek

Polští rodiče si stěžují na reklamu v dětských pořadech

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více