Rada a vedení ČT jednaly v Ostravě o vysílání regionálních studií

21. 10. 2004 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada ČT se na svém výjezdním zasedání v Ostravě ve dnech 19. a 20. října zabývala činností regionálních studií Ostrava a Brno. V rámci semináře si radní vyměnili s vedením České televize názory na regionální vysílání zpravodajských a publicistických pořadů a zajímali se o regionální programové projekty.
Poslední úprava zákona o ČT z ledna 2001 uložila České televizi dvě kvóty týkající se jejích regionálních studií – regionální vysílání zpravodajských a publicistických pořadů v časovém rozsahu alespoň 25 minut denně a podíl vysílání televizních studií Brno a Ostrava na celostátních okruzích minimálně 20 % celkové vysílací plochy ČT v měsíčním úhrnu.
První zákonem stanovenou kvótu se České televizi daří plnit (v roce 2001 denně 10,9 minut, v roce 2002 17,6 minut, v roce 2003 26,1 minut regionálního vysílání každého televizního studia) zejména díky souběžnému vysílání tří podob ranní krátké zpravodajské relace Regiony, rozšířeného vydání podvečerních Večerníků a od roku 2002 zpravodajského týdeníku Týden v regionech a zpravodajsko-publicistického magazínu Toulavá kamera. V prvním pololetí 2004 dosahoval podíl regionálně vysílaného zpravodajství a publicistiky denního průměru 24 minut, jelikož neděle zůstala bez regionální zpravodajské relace. Od listopadu 2004 se proto ve vysílání České televize každé nedělní ráno na ČT1 objeví nový regionální zpravodajský pořad Zajímavosti z regionů v rozsahu 25 minut, a tím bude zákonem daný podíl naplněn. Variabilitu lokálních témat pomáhá v současné době zajišťovat 12 krajských redakcí ČT.
Druhá kvóta určující minimální podíl televizních studií na celkovém vysílání ČT1 a ČT2 dosud zůstává za hranicemi možností stanice. Důkazem je podle mluvčího ČT Martina Krafla fakt, že podíl studií jednotlivě i dohromady je v dlouhodobém horizontu víceméně stejný a odpovídá zhruba jejich velikosti, technickým kapacitám a realizačním možnostem: od roku 1998 se pohyboval v intervalu 9,6 % až 10,2 %. Za první pololetí 2004 tvořil podíl obou studií 10,5 %. Zákonem daného podílu ve výši 20 % by Česká televize chtěla dosáhnout během následujících tří let, a to zejména postupným zvyšováním výroby v regionálních studiích a větším rozsahem repríz pořadů vyrobených v regionech. Závisí to ale samozřejmě i na technologických a finančních možnostech veřejnoprávní televize.

-zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.