Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prodej hudebních nahrávek v pololetí mírně stoupl, tržby klesly

Redakce MAM1. 10. 2004

Celosvětový prodej nosičů s hudebními nahrávkami v prvním pololetí stoupl o 1,7 procenta na 1,22 miliardy kusů. Oznámila to dnes Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI). Dodala však, že tržby z tohoto prodeje se snížily o 1,3 procenta na 13,9 miliardy dolarů.
Pokles tržeb nicméně výrazně zpomalil ve srovnání s více než desetiprocentním propadem ve stejném období loňského roku. Za tímto zpomalením stály růst prodeje hudebních alb ve Spojených státech a stoupající poptávka po hudbě na DVD.
Vývoj prodeje se v jednotlivých regionech výrazně lišil, protože na mnoho trhů má stále negativní dopad pirátství a ilegální sdílení skladeb na internetu. USA stojí v čele oživení a trhy, jako jsou Kanada, Německo a Japonsko, výrazně zredukovaly tempo poklesu. Další trhy, včetně Španělska, Itálie a Nizozemska, však zůstávají slabé.
“Existují určité známky toho, že světové trhy začínají oživovat za podpory pokračujícího růstu u hudebních DVD a digitální hudby,” řekl předseda a generální ředitel IFPI Jay Berman. Dodal však, že na trhy má nadále negativní dopad komerční a internetové pirátství.
Berman dále uvedl, že IFPI a její národní organizace pokračují v přesvědčování hudebních fanoušků, aby si stahovali nahrávky pouze z legálních internetových stránek a neúčastnili se protizákonného sdílení skladeb. Dobrým znamením je podle Bermana to, že stále více spotřebitelů využívá pro stahování hudby autorizované služby.
Ve Spojených státech se tržby v prvním pololetí zvýšily o 3,9 procenta po poklesu o 12 procent před rokem. V Evropě se však tržby snížily o 7,7 procenta především kvůli prudkým propadům v Rakousku, Francii, Portugalsku, Španělsku a Švédsku.
Ve druhém pololetí, které se obvykle na celoročních tržbách podílí zhruba 60 procenty, by měl být prodej podpořen řadou připravovaných titulů od známých interpretů, například Britney Spearsové, Eminema a Robbieho Williamse, píše IFPI ve zprávě.

×

Čtyři regionální předkola soutěže SuperStar uzavírá Bratislava

Starší článek

CK Fischer: V zimě poroste zájem o cesty do exotických oblastí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více