Předvánoční nákupy na splátky by měly stoupnout o pětinu

5. 10. 2004 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nákupy zboží pomocí splátkových prodejů by měly před Vánocemi stoupnout oproti minulém roku o 15 až 20 procent. Vyplývá to z ankety mezi firmami, které financování na splátky poskytují. Největší zájem by měl být o DVD přehrávače, televizory s plazmovou obrazovkou či digitální fotoaparáty. Hitem by mohly být hračky či zimní zájezdy do tepla.
„V letošním roce očekáváme před Vánocemi proti stejnému období loňského roku nárůst objemu financování splátkového prodeje až o dvacet procent,“ řekla mluvčí společnosti Cetelem ČR Irena Loukotová. Pro čtvrté čtvrtletí očekáváme meziroční nárůst přibližně o 15 procent, doplnil generální ředitel GE Capital Multiservis Jiří Pathy.
Vánočním nákupům dominuje především tzv. černá elektronika, uvedla PR manažerka Home Credit Finance Andrea Dobšíková. Letos předpokládá zájem zejména o DVD, televizory s plochou obrazovkou nebo domácí kina. Tento hlavní sortiment lze doplnit například výpočetní technikou nebo digitálními fotoaparáty, dodala.
Loukotová předpokládá, že před Vánocemi bude největší zájem o technické novinky jako digitální fotoaparáty, mobilní telefony s fotoaparátem, DVD či televizory s plazmovou obrazovkou. Pathy se v této souvislosti zmínil ještě o hi-fi přehrávačích.
Dobšíková odhadla, že hitem letošních Vánoc by mohl být stejně jako loni splátkový nákup hraček. „Stále častěji se prosazuje také nákup dovolené na splátky a bude jistě zajímavé sledovat, jak se prosadí nákup na splátky v období prodeje zimních zájezdů,“ upozornil Pathy.
Hlavní sezona splátkového prodeje bývá před Vánocemi, avšak největší firmy v oboru zvýšily objemy obchodu o desítky procent již v letošním prvním pololetí. Za tímto vývojem stojí podle nich zejména akční nabídky. Před překotným zadlužováním domácností varovaly v minulosti například odbory či ČNB.

HN, čtk, 5. 10. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.