Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Portály: Léto bylo dobré, vyhlížíme podzim

Redakce MAM5. 10. 2004

Český internet zažívá každé léto silný propad zájmu uživatelů. Dovolené, školní prázdniny, ale i nižší zájem podniků o inzerci. To jsou důvody, proč vedení českých portálů červenec a srpen nikdy nebere příliš vážně. Letos však bylo všechno jinak.
“Pokles návštěvníků českého internetu sice byl podobný jako v uplynulých letech, na příjmech se to ale neprojevilo. V mnoha oblastech internetové reklamy rosteme a to jednoznačně vyvažuje pokles návštěvnosti našich stránek,” uvedl Oldřich Bajer, ředitel firmy NetCentrum, která provozuje internetový portál Centrum.cz.
Trend potvrzuje i obchodní ředitel dalšího portálu, Atlas.cz, Marek Adamčík: “Reklamní prezentace si podniky objednaly měsíce dopředu. Prázdniny na to neměly výrazný vliv. Samozřejmě jsme mírný pokles zaznamenali, příjmy však výrazně neovlivnil.” Podobně tomu bylo i v případě největšího českého portálu Seznam.cz.
Právě Seznam si již od roku 1996 neochvějně drží pozici nejnavštěvovanějšího českého portálu. Podle statistik společnosti iAudit jeho hlavní stránku navštívilo jen v srpnu 2,3 miliónu lidí, což je více než dvojnásobek návštěvnosti největšího rivala, portálu Centrum.cz.
Ještě méně lidí zamířilo na Atlas, který se s číslem přesahujícím 900 tisíc dlouhodobě drží na pozici české internetové trojky.
Rozcestníkům do virtuálního světa však tato čísla rozhodně nestačí. Centrum a Atlas proto v průběhu uplynulého měsíce spustily reklamní kampaně, které mají přilákat více uživatelů. Například Atlas začal inzerovat v médiích teprve na začátku září a již nyní podle obchodního ředitele nese reklama ovoce. “V průběhu září nám vzrostly příjmy z reklamy i návštěvnost. Očekáváme další růst v následujících měsících,” řekl Adamčík. Nárůst návštěvnosti Atlas jako nejslabší ze silných rozhodně potřebuje.
První ohlasy na kampaň spuštěnou počátkem září pocítil i Seznam.cz. Mluvčí portálu Hana Bakičová uvedla, že 29. září zaznamenala firma nejvíce návštěv za jediný den ve své historii. Všechny stránky, které pod web firmy spadají, navštívilo za 24 hodin dohromady 753 tisíc lidí.
Představitelé Centra zatím výsledky kampaně nechtějí komentovat. “Počítáme, že první skutečné výsledky uvidíme nejdříve v listopadu. Teď je zatím brzy a ještě navíc doznívají prázdniny,” tvrdí Bajer.
Bez reklamy se naopak rozhodně obejdou zpravodajské portály. Například zpravodajský portál Novinky má v současnosti již větší návštěvnost než dvojka v rozcestnících – Centrum.cz. Delší dobu jsou v závěsu za Novinkami také webové stránky iDnes.cz. I ty navštěvuje nyní více lidí než oba menší internetové portály Atlas a Centrum. Zatímco iDnes těží z tradice, Novinky spíše z velmi výhodného propojení se Seznamem. Konečné pořadí první české pětky tedy je Seznam, Novinky, iDnes, Centrum a Atlas.


Hospodářské noviny, 5. 10. 2004, autor: Hany Farghali


Návštěvnost nejpopulárnějších českých internetových portálů

×

Zůstává Mediaresearch/Gemius a United Interactive

Starší článek

Dovolenou v zahraničí si letos užila čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více