Portály: Léto bylo dobré, vyhlížíme podzim

5. 10. 2004 00:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Český internet zažívá každé léto silný propad zájmu uživatelů. Dovolené, školní prázdniny, ale i nižší zájem podniků o inzerci. To jsou důvody, proč vedení českých portálů červenec a srpen nikdy nebere příliš vážně. Letos však bylo všechno jinak.
„Pokles návštěvníků českého internetu sice byl podobný jako v uplynulých letech, na příjmech se to ale neprojevilo. V mnoha oblastech internetové reklamy rosteme a to jednoznačně vyvažuje pokles návštěvnosti našich stránek,“ uvedl Oldřich Bajer, ředitel firmy NetCentrum, která provozuje internetový portál Centrum.cz.
Trend potvrzuje i obchodní ředitel dalšího portálu, Atlas.cz, Marek Adamčík: „Reklamní prezentace si podniky objednaly měsíce dopředu. Prázdniny na to neměly výrazný vliv. Samozřejmě jsme mírný pokles zaznamenali, příjmy však výrazně neovlivnil.“ Podobně tomu bylo i v případě největšího českého portálu Seznam.cz.
Právě Seznam si již od roku 1996 neochvějně drží pozici nejnavštěvovanějšího českého portálu. Podle statistik společnosti iAudit jeho hlavní stránku navštívilo jen v srpnu 2,3 miliónu lidí, což je více než dvojnásobek návštěvnosti největšího rivala, portálu Centrum.cz.
Ještě méně lidí zamířilo na Atlas, který se s číslem přesahujícím 900 tisíc dlouhodobě drží na pozici české internetové trojky.
Rozcestníkům do virtuálního světa však tato čísla rozhodně nestačí. Centrum a Atlas proto v průběhu uplynulého měsíce spustily reklamní kampaně, které mají přilákat více uživatelů. Například Atlas začal inzerovat v médiích teprve na začátku září a již nyní podle obchodního ředitele nese reklama ovoce. „V průběhu září nám vzrostly příjmy z reklamy i návštěvnost. Očekáváme další růst v následujících měsících,“ řekl Adamčík. Nárůst návštěvnosti Atlas jako nejslabší ze silných rozhodně potřebuje.
První ohlasy na kampaň spuštěnou počátkem září pocítil i Seznam.cz. Mluvčí portálu Hana Bakičová uvedla, že 29. září zaznamenala firma nejvíce návštěv za jediný den ve své historii. Všechny stránky, které pod web firmy spadají, navštívilo za 24 hodin dohromady 753 tisíc lidí.
Představitelé Centra zatím výsledky kampaně nechtějí komentovat. „Počítáme, že první skutečné výsledky uvidíme nejdříve v listopadu. Teď je zatím brzy a ještě navíc doznívají prázdniny,“ tvrdí Bajer.
Bez reklamy se naopak rozhodně obejdou zpravodajské portály. Například zpravodajský portál Novinky má v současnosti již větší návštěvnost než dvojka v rozcestnících – Centrum.cz. Delší dobu jsou v závěsu za Novinkami také webové stránky iDnes.cz. I ty navštěvuje nyní více lidí než oba menší internetové portály Atlas a Centrum. Zatímco iDnes těží z tradice, Novinky spíše z velmi výhodného propojení se Seznamem. Konečné pořadí první české pětky tedy je Seznam, Novinky, iDnes, Centrum a Atlas.


Hospodářské noviny, 5. 10. 2004, autor: Hany Farghali


Návštěvnost nejpopulárnějších českých internetových portálů

Redakce MAM

Další zajímavé čtení