Porota soutěže Zlatá pecka ocenila 20 reklamních prací
Dvacet reklamních prací ocenila letos porota desátého ročníku soutěže Zlatá pecka. Nejvíce ocenění, čtyři, získala pražská pobočka agentury Euro RSCG. Soutěž pořádá Asociace českých reklamních agentur (AČRA), která udělila i jednu čestnou Zlatou peckou. Tu obdržel Jiří Mikeš, dlouholetý předseda druhého reklamního profesního sdružení Asociace komunikačních agentur (AKA). Ceny držitelé převzali na slavnostním večeru v divadelním sále na Novotného lávce v Praze.
Porota v čele s hudebníkem a publicistou Ondřejem Hejmou vybírala z 219 přihlášených prací 49 reklamních agentur i zadavatelů reklamy. To je podle předsedy AČRA Pavla Brabce o více než stovku méně než loni, kdy soutěž zaznamenala rekord v počtu přihlášených prací za deset ročníků Zlaté pecky.
Více než polovinu z oceněných prací tvoří televizní a rozhlasové spoty, ale nechybí ani série plakátů, nabídkový katalog, dvouletý kalendář či pivní podtácky. “I když nemáme soutěžní kategorie, poměr televizních a rozhlasových spotů či plošné inzerce a dalších typů reklamy je přirozený, nesnažíme se to nijak regulovat,” řekl Brabec.
Součástí Zlaté pecky jsou také čtyři mediální ceny, které neuděluje porota, ale média. Letos je uděluje časopis Marketing & Media, Česká televize, agentura Regie Radio Music a deník Metro.