Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Polští rodiče si stěžují na reklamu v dětských pořadech

Redakce MAM21. 10. 2004

Polští rodiče si stěžují na množství reklamy v televizních pořadech pro děti. Za poslední rok vzrostl její objem podle odborníků o třetinu. Veřejnoprávní Polská televize nyní dokonce začala reklamní spoty vysílat nejen před a po dětských programech, jako tomu bylo dosud, ale také v jejich průběhu.
“Je potřeba zavést regulaci reklamy, která se zaměřuje na nejmladší, stejně jako udělovat pokuty těm, kteří pravidla nebudou respektovat,” míní psycholožka Maria Braunová-Galkowská, která je autorkou řady studií o vlivu reklamy na děti.
Právě reklamní spoty vsunuté přímo do programu pro děti jsou podle odborníků příkladem obcházení zákonů. Reklama nenarušuje jednotlivý pořad či film, což zákon polské veřejnoprávní televizi zakazuje, ale je zařazena mezi dva samostatné krátké filmy, které běží v rámci dětského vysílání.
Navíc téměř u všech televizních stanic v Polsku stoupl podíl reklamy zaměřené na děti. “Od počátku roku množství televizní i tištěné reklamy věnované dětem vzrostl v porovnání s prvními devíti měsíci loňského roku o 36 procent,” tvrdí Edyta Lyszkowska ze společnosti AGB Polska, která zkoumá reklamní trh. Vysílání této inzerce v televizích se navíc prodloužilo o 38 procent.
O tom, jak jsou děti na reklamu citlivé, by asi nejlépe mohli vyprávět jejich rodiče. Podle výsledků průzkumu společnosti CBOS 90 procent z nich tvrdí, že právě kvůli reklamě děti často chtějí koupit zboží, na které oni nemají peníze. Dvě třetiny respondentů se navíc domnívají, že děti sledující televizní reklamu získávají mylný obraz o světě.
Děti a mládež do 18 let jsou přitom velmi významnou skupinou zákazníků. V osmatřicetimilionovém Polsku tvoří zhruba čtvrtinu populace. Z průzkumu provedeného ve Francii pak dokonce vyplývá, že děti a mládež ovlivňují nákup až 50 procent všeho, co se týká domácnosti, tedy například oblečení, potravin, školních potřeb a samozřejmě hraček. V případě některých výrobků a služeb, jako je třeba informační technika, trávení volného času nebo koupě auta, pak odborníci jejich vliv odhadují dokonce na 70 až 80 procent.

×

Rada a vedení ČT jednaly v Ostravě o vysílání regionálních studií

Starší článek

ČT dostala pokuty za neoddělenou reklamu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více