Podle prvních měření peoplemetry sledují Slováci nejvíce Markízu

18. 10. 2004 14:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První výsledky peoplemetrových měření na Slovensku potvrdily, že nejsledovanější televizní stanicí je TV Markíza, na kterou se během prvních tří dnů měření (15. – 17. října) dívalo 32,2 až 34,1 procenta diváků. Sledovanost prvního programu veřejnoprávní STV se v těchto dnech pohybovala mezi 17,2 a 22,5 procenta. Třetí nejsledovanější TV Joj zaznamenala podíl 13,2 až 13,8 procenta. Informovaly o tom společnosti PMT a TNS SK, které průzkum organizují.
Více než desetiprocentní sledovanost získaly u Slováků české televizní stanice. Například v sobotu 16. října je sledovalo 13,7 procenta televizních diváků. Maďarské televize proti tomu sledovalo nejvýše osm procent lidí.
Největší přízni se u slovenských televizních diváků těší zpravodajské a sportovní pořady, které figurují v čele tabulkách sledovanosti všech televizí.
Oficiální provoz elektronického měření sledovanosti televizí se na Slovensku spustil v pátek. Na zavedení peoplemetrů se dohodly všechny čtyři celoplošné slovenské televize STV, Markíza, JOJ a TA3 koncem letošního ledna. Příchod peoplemetrů považují odborníci v letošním roce za jednu z nejvýznamnějších událostí na mediálním trhu.
Peoplemetrový výzkum umožní přesnější zjišťování sledovanosti televizí na slovenském mediálním trhu. Do výzkumu je zapojených 800 domácností, co představuje více než 2600 jednotlivců. Spuštění projektu peoplemetry předcházel 60denní testovací provoz nainstalovaných přístrojů. Cílem bylo otestovat chování vzorku lidí jako celku i jeho jednotlivých členů.
Spuštění projektu si vyžádalo náklady zhruba 55 milionů slovenských korun. Slovensko patří k posledním členským zemím Evropské unie, které měřilo sledovanost takzvanou deníčkovou metodou. V EU je peoplemetrové měření standardním způsobem zjišťování sledovanosti, v České republice se provádí od června 1996.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.