Ostrovský festival filmů má dětské televizní i rozhlasové studio

12. 10. 2004 15:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Specialitou dětského filmového festivalu Oty Hofmana, který začal v Ostrově na Karlovarsku, je i letos dětské televizní a rozhlasové studio. Tým malých novinářů vydává také festivalové noviny Ostroviny. Do mediálního zviditelnění festivalového dění se tak zapojilo takřka 30 dětí ve věku od deseti do 17 let.
„Děti v rolích novinářů je tradice, která patří k festivalu už řadu let. Máme takřka profesionálně vybavená studia a dětem přijeli poradit opravdoví televizní a rozhlasoví redaktoři. Například dětské televizní zpravodajství mohou lidé vidět každý den od 18:00 v místní kabelové televizi,“ řekla mluvčí festivalu Markéta Moravcová.
Stejně tak mají děti důležitou roli při udělování hlavních festivalových cen. Rozhodují hned ve dvou ze tří porot. „Porotu dospělých tvoří filmoví tvůrci a pedagogové, dětská porota je složená ze žáků základních škol. Tou třetí a největší jsou pak děti v promítacích sálech. Vhozením vstupenky do připravených schránek rozhodnou o tom, který film získá prestižní cenu diváků,“ uvedla Moravcová.
Pořadatelé pro malé diváky letos připravili čtyři filmové a devět televizních soutěžních snímků. Ve filmové tvorbě soutěží Král zlodějů, Silný kafe, Pánská jízda a Správce statku. Televizní tvorbu zastupují snímky Janek nad Janky, Šťáva, Malvína, Probuzená skála, Vánoční panenka, Zvon Lukáš, Josef a Ly, Hrobka času a Akce.
Hlavního tématu festivalu – dobrodružství, se ale budou více týkat nesoutěžní filmy. „Je jich devět a nechybí mezi nimi legendární snímky Páni kluci, Cesta do pravěku či Osada havranů. Foglarovskou tematiku bude zastupovat film Záhada hlavolamu z 90. let a stejnojmenný televizní seriál Hynka Bočana,“ dodala Moravcová.
Součástí 36. ročníku dětského filmového festivalu, který v Ostrově potrvá do 15. října, je i odborný seminář o budoucnosti dětského filmu nebo soutěž ve vyjímaní ježka z klece. Nechybí ani beseda k dílu Jaroslava Foglara a v pátek bude Mírové náměstí vyhrazeno pro dětské soutěže.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.