Specialitou dětského filmového festivalu Oty Hofmana, který začal v Ostrově na Karlovarsku, je i letos dětské televizní a rozhlasové studio. Tým malých novinářů vydává také festivalové noviny Ostroviny. Do mediálního zviditelnění festivalového dění se tak zapojilo takřka 30 dětí ve věku od deseti do 17 let.
„Děti v rolích novinářů je tradice, která patří k festivalu už řadu let. Máme takřka profesionálně vybavená studia a dětem přijeli poradit opravdoví televizní a rozhlasoví redaktoři. Například dětské televizní zpravodajství mohou lidé vidět každý den od 18:00 v místní kabelové televizi,“ řekla mluvčí festivalu Markéta Moravcová.
Stejně tak mají děti důležitou roli při udělování hlavních festivalových cen. Rozhodují hned ve dvou ze tří porot. „Porotu dospělých tvoří filmoví tvůrci a pedagogové, dětská porota je složená ze žáků základních škol. Tou třetí a největší jsou pak děti v promítacích sálech. Vhozením vstupenky do připravených schránek rozhodnou o tom, který film získá prestižní cenu diváků,“ uvedla Moravcová.
Pořadatelé pro malé diváky letos připravili čtyři filmové a devět televizních soutěžních snímků. Ve filmové tvorbě soutěží Král zlodějů, Silný kafe, Pánská jízda a Správce statku. Televizní tvorbu zastupují snímky Janek nad Janky, Šťáva, Malvína, Probuzená skála, Vánoční panenka, Zvon Lukáš, Josef a Ly, Hrobka času a Akce.
Hlavního tématu festivalu – dobrodružství, se ale budou více týkat nesoutěžní filmy. „Je jich devět a nechybí mezi nimi legendární snímky Páni kluci, Cesta do pravěku či Osada havranů. Foglarovskou tematiku bude zastupovat film Záhada hlavolamu z 90. let a stejnojmenný televizní seriál Hynka Bočana,“ dodala Moravcová.
Součástí 36. ročníku dětského filmového festivalu, který v Ostrově potrvá do 15. října, je i odborný seminář o budoucnosti dětského filmu nebo soutěž ve vyjímaní ježka z klece. Nechybí ani beseda k dílu Jaroslava Foglara a v pátek bude Mírové náměstí vyhrazeno pro dětské soutěže.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).