Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obezita v USA uškodí i firmám

Redakce MAM5. 10. 2004

Alarmující zpráva o nárůstu obézních žáků a studentů ve Spojených státech se může nepříznivě dotknout společností Coca-Coca, McDonalds a dalších. Napsal to týdeník Business Week.
Mají totiž vzájemně výhodné kontrakty s většinou amerických veřejných škol, podle nichž tam mohou umisťovat automaty na své nápoje a jídla. Za to jim poskytují štědré příspěvky na vybavení tělocvičen, hřišť a jiných tělovýchovných zařízení.

MEZITITULEK: Očekává se odpor proti automatům ve školách
Studie, kterou z pověření Kongresu USA zpracoval Institute of Medicine, uvádí, že obezitou trpí devět miliónů dětí školního věku, tedy 15 procent všech žáků. Za jednu z příčin rychlého a nadměrného růstu váhy se pokládá konzumace jídel a nápojů, které jsou svým složením v rozporu s požadavky zdravé výživy.
Tato studie, jak zdůrazňuje Business Week, “přichází právě v době, kdy je školní soustava pod palbou, aby přehodnotila své dohody s potravinářskými a nápojovými společnostmi”.
Již loni rozhodly vlády amerických států Arkansas a Kalifornie, že z veřejných škol musí být odstraněny všechny nápojové a potravinové automaty.
Trend proti nezdravým stravovacím návykům žáků a studentů se podle Kelly Brownwellové z Yale University zatím šíří hlavně na lokální úrovni. Na druhé straně členové zákonodárných orgánů “mají spíše sklon stavět se v této otázce na stranu potravinářského průmyslu”.
Některé společnosti podle Business Week využívají stoupajícího tlaku proti škodlivé stravě k tomu, aby ve svých reklamních kampaních propagovaly zdravé stravovací návyky i své “zdravé výrobky”. Angažují se tak například firmy Frito-Lay z koncernu PepsiCo, Oscar Mayer či Wendys. Wendys dodává dětem do jídel kousky pomerančů a “mnohem agresívněji ve své reklamě prosazuje jídla se zeleninou a ovocem”.

MEZITITULEK: V tažení proti obezitě je pod odstřelem i reklama
Vcelku se podle Business Week případné zvýšené tažení proti obezitě může obrátit i proti reklamním agenturám. Podle studie Institute of Medicine se na propagaci nápojů a jídel pro děti a mládež vydává ročně na deset až dvanáct miliard dolarů.
Výzkum ukázal, že děti za rok zhlédnou v televizi průměrně na čtyřicet tisíc reklamních spotů. Polovina z nich propaguje vícekalorické nápoje a jídla. I když nejsou přímo spojeny s dětskou obezitou, ovlivňují jejich volbu potravin a nápojů, praví se ve studii.
Zároveň se však v tomto dokumentu překvapivě zdůrazňuje, že “zatím není dostatečně vědecky prokázáno, že reklamy na potraviny, nápoje či zábavu mají negativní vliv na děti, aby bylo možno podpořit volání po zákazu takové reklamy pro děti”. Studie proto doporučuje, aby se výrobci a reklamní agentury odhodlali k samoregulaci.

Hospodářské noviny, 5. 10. 2004, autor: Miroslav Prchal

×

Zůstává Mediaresearch/Gemius a United Interactive

Starší článek

Dovolenou v zahraničí si letos užila čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více