Obchodní oddělení Lidových novin přechází pod společnost Mafra, vydavatele deníku Mladá fronta Dnes. Distribuci, inzerci, marketing a správu vydavatelství a zodpovědnost za tyto činnosti tak přebírá jednotné vedení mediální skupiny Mafra, sdělil člen představenstva Mafra Roman Latuske. „Pro redakci Lidových novin se při tomto procesu nemění vůbec nic,“ dodal. Neuvedl však, zda změna bude znamenat pokles počtu pracovníků v jednotnějším obchodním oddělení.
Obchodníci LN tak podle něj nyní mohou využívat například společného zázemí inzertního oddělení, počínaje výrobou inzerce, mediálního servisu a účetnictví. „Hlavním cílem integrace je především posílit Lidové noviny,“ uvedl Latuske.
Změny ve struktuře obou vydavatelství, jejichž většinovým vlastníkem je v obou případech německá společnost Rheinisch- Bergische Druckerei und Verlagsgesellschaft, jsou prý výsledkem dlouhodobějšího vývoje. Latuske uvedl, že již zhruba před rokem sjednotily Mafra a LN servisní útvary, například finance a personál, správu a informační technologie.
„Mafra již v posledních letech nebyla pouze vydavatelem deníku MF Dnes, ale stala se z ní postupně mediální skupina podnikající v různých médiích,“ uvedl Latuske. Celý proces podle něj završí stěhování médií spojených s Mafrou a Lidovými novinami do nového komplexu v Praze-Smíchově.
Součástí změn je i odchod ředitele vydavatelství Lidové noviny Tomáše Vaňka, který v LN působil deset let, do společnosti PNS. V ní Mafra vlastní více než 26procentní podíl. Od 1. listopadu bude Vaněk v PNS zastávat pozici vedoucího projektu.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?