Nová Komora PR chce mapovat a kultivovat trh

5. 10. 2004 15:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zmapovat trh služeb public relations po celé České republice a přispět k jeho kultivaci chce nově založená Komora Public Relations (KoPR), která má nyní 13 členů. Podle představitelů Komory PR byl dosud v oboru citelně znát důraz na hlavní město Prahu a ostatní regiony zůstávaly mimo zorné pole profesního sdružení PR agentur.
„Chtěli jsme vytvořit platformu pro méně známé PR agentury. Budeme se snažit o důsledné mapování PR trhu po celé ČR tak, abychom získali co možná nepřesnější obraz o možnostech a potřebách jednotlivých regionů. Myslíme si, že pouze pražský pohled na PR není příliš objektivní,“ řekl dnes novinářům člen představenstva KoPR Roman Bajčan.
Podle představitelů KoPR je tuzemský trh PR služeb stále nepřehledný. „Obor PR nemá nejlepší pověst a panuje v něm poměrně velká anarchie. Chceme proto definovat tento trh a rozdíl mezi jednotlivými komunikačními obory,“ podotkl předseda představenstva KoPR Mikoláš Černý.
V ČR již od roku 1995 funguje Asociace Public Relations Agentur, která nyní sdružuje 24 členských agentur, mezi nimiž jsou největší hráči českého trhu s PR jako AMI Communications, EMC, Ogilvy PR, Donath-Burston-Marsteller a další. „KoPR se nechce a nebude vymezovat vůči existujícím oborovým asociacím či sdružením. Naopak nabízí svým členům nové možnosti realizace bez svazujících omezení,“ podotkl Bajčan.
Základním kritériem pro přijetí do KoPR je podle Černého splnění podmínek etického a profesního charakteru. V PR agenturách ucházejících se o členství v KoPR by například neměli působit lidé bez lustračního osvědčení. „Chceme ale sdružovat agentury bez omezujících kritérií, jako je například výška obratu či počet zaměstnanců,“ uvedl Černý.
Obrat 13 členských agentur KoPR za prvních šest měsíců letošního roku činil 80 milionů korun. KoPR byla nedávno přijata do celosvětové organizace Global Alliance, která sdružuje asociace a odborníky v oboru PR. Global Alliance nyní zastřešuje 28 asociací, které reprezentují 75 000 individuálních členů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.