Nejprodávanějšími slovenskými listy Nový čas, Sme, Pravda

5. 10. 2004 12:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejprodávanějším slovenským deníkem byl v srpnu Nový čas, který si několik let udržuje prvenství. Následoval list Sme s mírným náskokem před hlavním konkurentem Pravdou. Podle výsledků auditu sdružení vydavatelů periodického tisku ABC vedl mezi týdeníky Nový čas pre ženy před Plus 7 dní a Životem.
Nový čas si v srpnu denně v průměru koupilo 161.455 lidí, Sme 74 367 a Pravdu 73 360 čtenářů. Další příčku obsadil maďarsky psaný list Új Szó vydavatele Sme, společnosti Petit Press, s průměrným prodejem 25 531 výtisků. Následovala Národná obroda, jíž si koupilo v průměru 12 785 čtenářů. Pořadí mezi deníky se tedy v srpnu nezměnilo.
Další celostátní deníky Šport a Hospodárske noviny údaje o prodeji sdružení ABC neposkytují.
Na Slovensku vychází rovněž síť regionálních deníků Korzár, jichž se v srpnu prodalo v průměru 32 618 kusů. Korzár pochází ze stejného vydavatelského domu jako Sme a Új Szó.
V srpnu nenastaly změny v pořadí ani na trhu s týdeníky. Nejprodávanějšími byly i v tomto měsíci Nový čas pre ženy (218 992), Plus 7 dní (192 078) a Život (145 295). Následovaly časopisy Eurotelvízia, Šarm a Slovenka.
Další významné celostátní týdeníky Trend, Markíza, Formát, Domino Fórum a Live! údaje o prodeji neposkytují. Live! se ale zhruba před měsícem nechal slyšet, že prodává v průměru okolo 30 000 výtisků.
V posledních týdnech se uskutečnily značné změny v tradičním politicko-kulturním týdeníku Domino Fórum, který opustila téměř celá redakce. Františka Šebeje zde v šéfredaktorském křesle vystřídal Róbert Kotian.
O změně strategie prodeje rozhodli vydavatelé Formátu, kteří snížili jeho prodejní cenu a časopis chtějí rovněž vkládat do deníku Hospodárske noviny jako přílohu.
Vydavatel týdeníku Plus 7 dní, který stojí rovněž za časopisem Šarm, oznámil, že začíná vydávat nový týdeník Báječná žena, jež by prý měl být konkurentem zejména Novému času pre ženy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.