Výdaje na internetovou reklamu se v Británii v letošním prvním pololetí zvýšily o 76 procent ve srovnání se stejným obdobím loni. Podle Internet Advertising Bureau (IAB) činily v první polovině roku 266,8 milionu liber (asi 12 miliard korun).
Za posledních 12 měsíců výdaje na internetovou reklamu v Británii přesáhly 400 milionů liber. Do konce tohoto kalendářního roku by podle odhadu IAB měly prolomit hranici půl miliardy.
Výdaje do internetové reklamy podle IAB vytrvale rostou posledních osm čtvrtletí. Nyní přesáhly tři procenta celkových britských výdajů na reklamu.
Za tímto trendem je podle úřadu skutečnost, že spotřebitelé tráví na internetu stále více času, takže se více vyplatí je zkoušet oslovit i v tomto médiu. Pomáhá také fakt, že se zvyšuje kvalita a kreativita v oboru.
Podle ředitele IAB Dannyho Meadowse-Klua se nic nemění na integrovaném přístupu k reklamě. Nicméně zadavatelé a kreativní agentury nyní soudí, že role internetu by v reklamním mixu měla být ještě větší.
V České republice putovalo loni do reklamy na internetu 310 milionů korun.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).