Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mezi mobily táhnou tvary do V, přístroje s velkými displeji a MP3

Redakce MAM14. 10. 2004

Tuzemský trh s mobilními telefony zaznamenává stále větší popularitu vyklápěcích přístrojů do tvaru V, které zvyšují podíl na úkor mobilů klasického tvaru. Rostoucí prodej “véček” by měl být podle výrobců i jedním z hlavních trendů na letošním předvánočním trhu. Vedle tvaru do V lidé stále častěji žádají přístroje s velkým barevným displejem, zabudovaným fotoaparátem a přehrávačem hudby ve formátu MP3.
“Trendem dnešní doby je design telefonu. Obecně existují dvě velké znepřátelené skupiny mobilistů – véčkaři a antivéčkaři,” uvedl mluvčí mobilního operátora Oskar Petr Šindler. Podíl telefonů do V se podle něj stále zvyšuje a v pololetí přesáhl 12 procent. Oproti západní Evropě či USA je jejich podíl zhruba třikrát nižší. K předním výrobcům véček, jako jsou Motorola či Samsung, se přidali i konzervativnější značky Siemens či Nokia.
Mladší věková skupina podle obchodního ředitele mobilní divize tuzemského zastoupení Motoroly Radka Vychytila spíše přihlíží ke značce, vzhledu a nadstandardním funkcím mobilů, jako jsou zabudovaný fotoaparát, MP3 přehrávač, polyfonní vyzvánění nebo podpora her. Pokročilí uživatelé z vyšších příjmových skupin naopak přikládají větší důležitost funkcím pro využití v jejich profesionálním životě.
U telefonů se zabudovaným fotoaparátem výrobci nejen zvyšují kvalitu rozlišení, ale i pohodlnost ovládání. Podle zástupců Sony Ericsson jde například o možnost fotografování naležato, tedy způsobem obvyklým u klasických fotoaparátů.
Podle Davida Wodinského ze společnosti Alcatel se na předvánočním trhu co do počtu asi nejsilněji prosadí telefony s atraktivním designem a cenou hluboko pod 5000 korun. Který mobil v této kategorii se bude nejlépe prodávat, bude mimo jiné záviset na akčních nabídkách jednotlivých mobilních operátorů.
Ve druhé polovině roku se zatím podle údajů Oskara nejlépe prodává Nokia 2300, především díky zajímavému designu, zdvojeným tlačítkům a vestavěnému rádiu. V kategorii manažerských telefonů je nejúspěšnější Nokia 6100, dále pak Siemens T630 a Nokia 6230. Mezi telefony do V byly v srpnu nejprodávanější Samsungy SGH-E700 a X450.
Výrobci telefonů odhadují, že se letos v ČR prodá kolem dvou milionů přístrojů, tedy zhruba stejně jako loni. Celosvětový prodej by se přitom podle analytické společnosti Gartner mohl zvýšit z loňských 520 milionů až na rekordních 650 milionů mobilních telefonů.

×

Francie směřuje k uvolnění reklamy na víno

Starší článek

Ester na internetu láká

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více