V listopadu.
Čím začínáte?
Speciální výzdobou pro vytvoření vánoční atmosféry, podkreslenou vánoční hudbou v interním rozhlase. Příležitostně v odpoledních hodinách se bude v centru pohybovat maskot centra Snoopy s doprovodem a bude upozorňovat na zde probíhající akce, rozdávat pozornosti dětem. Ve spolupráci s nájemci se připravuje program pro děti na Mikuláše atd.
Budou se tedy pořádat speciální eventy?
Určitě. Již třetím rokem jsme spojeni s Nadací Terezy Maxové a projektem Hvězda plná přání. Jedná se o plnění dětských přání formou zakoupení dárku pro jmenovité dítě z dětského domova konkrétním dárcem. Projekt začíná speciálním programem za účasti médií a patronky nadace, Terezy Maxové, dne 26. listopadu. Ke slavnostnímu předání všech dárků zástupcům dětí z jednotlivých dětských domovů dojde v našem nákupním centru čtyři dny před Štědrým večerem.
Klasická reklama bude?
Projektu Hvězda plná přání bude věnována podpora v některých médiích. Mediálním partnerem této akce je MF Dnes.
A podpora dalších věcí?
Co se týká ostatní podpory v předvánočním období, bude mít spíše připomínající charakter. Toto období je pro všechny obchodníky nejexponovanější, realizují nejvyšší obraty, není třeba se tolik soustředit na média.
Na co tedy?
Snažíme se skutečně co nejvíce zpříjemnit pobyt zákazníků v centru.
Čím se bude předvánoční kampaň od té loňské lišit?
To se přece neříká takhle dopředu…
Řekněte alespoň, zda hodláte více investovat…
Bohužel, nejde to.
Očekáváte v období listopad až prosinec vyšší návštěvnost než loni?
Ano, minimálně o 30 procent.
Plánujete přetáhnout zákazníky ostatním centrům? Kde vezmete těch 30 procent?
Po jarním rozšíření centra o druhou fázi již nemusíme „přetahovat“ zákazníky. Oni sami již vědí, kde najdou nejkomplexnější nabídku sortimentu – od kosmetiky, oděvů, dětského zboží přes elektroniku, knihy až po dárkové certifikáty, ale i to, kde mohou relativně jednoduše zaparkovat apod. Navíc je tu čeká příjemné, vzdušné prostředí bez zbytečného pobíhání mezi jednotlivými patry.
Čím se budete chtít od ostatních odlišit?
Cílem je, abychom zákazníky reklamním sdělením zaujali natolik, že se přijdou osobně přesvědčit.
Mluvíte o reklamním sdělení. Co bude vaším stěžejním komunikačním nástrojem?
Rozhlas.
A slogan?
Nechte se překvapit.
Budou se na kampani podílet i ostatní firmy v centru?
Na akcích v centru spolupracujeme s nájemci různým způsobem (módní přehlídky, soutěže, dárky), oblast nadlinkových aktivit je práce managementu centra a reklamní agentury.
Kdo pro vás bude kampaně připravovat?
Podlinkové aktivity připravujeme sami ve spolupráci s nájemci nebo s různými menšími agenturami orientovanými na eventy, kampaně připravuje na základě našich zadání agentura Felber, Kristofori & Greif.
Nakupují zákazníci i o Vánocích ve stejném centru?
Pokud jsou zákazníci spokojeni ve „svém“ centru v průběhu roku, nemají důvod měnit svoje zvyky. Dle našich zkušeností roste frekvence návštěv zákazníků v předvánočním čase a zároveň délka pobytu v centru. Během předvánočních nákupů centrum navštěvují.
Panuje mezi obchodními centry „vánoční“ rivalita?
Určitě nějaká rivalita existuje. Když se ale podíváte na průzkumy o předvánočních výdajích za dárky, je hned jasné, že snad každé nákupní centrum se v této době věnuje především uspokojení zákazníků, bezproblémovým přístupům a příjezdům (což se většinou stejně nedaří) a tomu, aby co nejvíc chránilo zákazníky před zloději a kapsáři. Mimo jiné i to je oblast, na kterou se chceme zvláště v této době ještě více soustředit – posílit ostrahu centra i parkoviště a zajistit zákazníkům co největší bezpečnost.
A po zbytek roku? Je v Praze stále místo pro všechny?
V porovnání s ostatními evropskými městy je počet metrů čtverečních obchodní plochy na obyvatele ČR (zejména v Praze) stále ještě nižší, takže je zde teoreticky potenciál pro další obchodní centra. Velký význam má však i vývoj kupní síly, jež bude mít rozhodující vliv na to, zda všechna nákupní centra budou mít šanci na trhu uspět.
investice do éteru. „Stěžejní bude v kampani rozhlas,“ říká Renata Nejtková, marketingová manažerka Metropole Zličín.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).