Letos nejsledovanější Hodina pravdy

19. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tři nečekané úkoly pro tři odhodlané rodiny, tři nadějné tréninkové týdny a třikrát drama při ostrém pokusu to je soutěž Hodina pravdy, jeden z pilířů sobotní večerní zábavy na prvním programu České televize. Její letošní desáté vydání nechybělo v programové nabídce ČT1 v sobotu 16. října a radost udělalo letos zatím největšímu počtu diváků. Tuto říjnovou Hodinu pravdy si totiž nenechalo ujít 1 764 000, tj. 20,8 % dospělých a 230 tisíc, tzn. 19,0 % dětí ve věku 4 až 14 let. V případě dospělých dalo přednost tomuto rodinnému zápolení před nabídkou ostatních televizních kanálů 42 z každé stovky diváků a v případě dětí tak učinilo dokonce 52 z každé stovky děvčat a chlapců v danou dobu u televizorů. Oproti dosavadnímu letošnímu průměru Hodiny pravdy bylo v sobotu v publiku víc jak dětí (o 15 tisíc), tak zejména dospělých (o 416 tisíc).
Jak je u Hodiny pravdy pravidlem, v řadách diváků i tentokrát převažovaly ženy (sledovanost 22,2 %) nad muži (sledovanost 19,2 %). Muži však zaznamenali lepší podíl na publiku 43 %, tedy o 2 % větší než ženy.
Zájem o Hodinu pravdy rostl s věkem až do 64 let (15-24letí: sledovanost 9,9 %, zatímco 55-64letí: sledovanost 28,0 %); u seniorů od 65 let výše sledovanost klesla na 27,0 %, což je mimochodem její druhá nejvyšší hodnota. Pokud jde o podíl na publiku, všechny věkové skupiny až na dvě ho měly větší než 40 %; jeho maximum ve výši 46 % připadlo 45-54letým. Hodnoty pod 40 % vykázali 35-44letí (38 %) a 15-24letí (34 %).
Z hlediska vzdělání se i tentokrát Hodina pravdy těšila největší přízni mezi diváky s nižším vzděláním. Maximální odezvu vyvolala u vyučených bez maturity (sledovanost 23,7 % při podílu na publiku 45 %) a dále u diváků se základním vzděláním (sledovanost 21,2 % s podílem na publiku 44 %). O něco menšího ohlasu dosáhla mezi diváky s úplným středním vzděláním (sledovanost 19,7 % při podílu na publiku 39 %). Nejnižší odezvu zaznamenali vysokoškolsky vzdělaní (sledovanost 11,6 % při podílu na publiku 28 %); síla jejich zájmu je v tomto směru stabilní od dosavadního letošního průměru se liší jen sledovanost, která je o 0,2 % větší, kdežto podíl na publiku má shodnou hodnotu).

-zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.