Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kampaň živí televize i celebrity

Redakce MAM19. 10. 2004

Prezidentští kandidáti jsou v USA u diváků třikrát populárnější než národní sport baseball. Alespoň v současné době.
Minulou středu sledovalo poslední z trojice prezidentských diskusí přes padesát miliónů Američanů, šampionát v baseballu zajímal “jen” 15 miliónů diváků. Unikátní jev říká i toto: z prezidentské kampaně se stává lukrativní byznys.
Zatímco se oba kandidáti, republikánský prezident George Bush i demokratický senátor John Kerry, předhánějí v přesvědčování nerozhodnutých voličů, televizní sítě počítají přibývající tržby.

Víc diváků než Přátelé
Letošní předvolební klání představuje vyrovnaný boj – a víc než kdy předtím se těší obrovskému zájmu potenciálních voličů. Výrazně se to projevilo právě u sledovanosti tří diskusních televizních přenosů, které v USA proběhly v uplynulých týdnech.
Debatující prezidentští kandidáti přilákali víc diváků než nejúspěšnější díly fenomenálního sitcomu Přátelé. Podle průzkumu společnosti Nielsen Media Research, který zveřejnil deník The New York Times, vidělo první debatní střet přes 62,5 miliónu Američanů.
“Je to neuvěřitelné, ale Bushe a Kerryho sledovalo o 36 miliónů lidí víc než ligový šampionát v baseballu, který běžel zároveň,” uvedl pro New York Times televizní expert a publicista Mark Glassman.
Konkrétní hospodářské výsledky budou jasné až za několik týdnů. Obrovská sledovanost se však televizím, které přenos vysílaly, v zisku jistě odrazí.
Pro srovnání – poslední řadu zmíněných Přátel, jednoho z vůbec nejúspěšnějších televizních projektů poslední doby, si v uplynulém roce nenechalo ujít čtyřicet miliónů lidí, na finálový díl se dívalo dokonce padesát miliónů diváků. Díky tomuto počtu se částka za půlminutu reklamního času v řadové epizodě podle agentury Bloomberg vyšplhala až na milión dolarů.
Zájem o diskusní střet Bush versus Kerry navíc příliš neopadnul ani v dalších dvou týdnech. Na diváky navíc systematicky útočily novinové analýzy, předvídající průběh dalších debat i předvolebního vývoje. Podle New York Times sledovalo prostřední debatu 46,7 miliónu lidí, závěrečnou diskusi, v níž se Bush s Kerrym střetli nad otázkami domácí politiky a ekonomiky, si nenechalo ujít více než 51,2 miliónu lidí.
Na prezidentské kampani se přiživují i celebrity – ať už na předvolebních mítincích vystupují osobně, či volby využijí při propagaci filmu či alba.

Britney versus Eminem
Kampaň tak proti sobě staví i samotné populární osobnosti. Zatímco popová zpěvačka Britney Spearsová prezidenta Bushe veřejně podporuje, rapper Eminem si s ním okatě vyřizuje účty prostřednictvím svého nejnovějšího alba, nazvaného Encore. Za Kerryho se zase staví interpreti, kteří protestovali proti válce v Iráku – kapela R.E.M. či zpěvačka Sheryl Crow.
Díky Kerryho soustavné finanční podpoře laboratorního výzkumu kmenových buněk se na jeho stranu postavil i Parkinsonovou chorobou postižený herec Michael J. Fox, v jeho prospěch vystupoval i nedávno zemřelý herec Christopher Reeve.

Hospodářské noviny, 19. 10. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Podle prvních měření peoplemetry sledují Slováci nejvíce Markízu

Starší článek

Oskar koupil 12 prodejen s mobilními telefony Phone House

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Být stále mlád je v marketingu zadara

Letos to je dvacet let od chvíle, kdy mne vysoká škola vyslala vstříc osudu. Mohu tedy prohlásit, že pracuji dvacet let v marketingu. Co…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Ceny SDGs jsou otevřené pro přihlášky, čas je do konce března

Asociace společenské odpovědnosti v letošním roce pořádá již pátý ročník Cen SDGs. Ty oceňují inovativní projekty, jež naplňují globální cíle…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více