Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Internetovému připojení kralují pevné linky

Redakce MAM14. 10. 2004

K připojení na Internet preferují čeští uživatelé především pevnou linku. Mezi poskytovateli připojení pak vítězí Český Telecom, ve srovnání podle měst dominuje Praha. Vyplývá to ze zářijových statistik služby Navrcholu.cz společnosti Internet Info.
Největší podíl na návštěvách podle typu připojení mají pevné linky (46,5 %), a to včetně bezdrátového připojení. Tento údaj je možné dobře srovnat s počtem návštěv z dial-upu, kde 12,8 % vytáčeného připojení představuje proti pevným linkám necelou třetinu. Další způsoby připojení, jako je ADSL a kabelová televize, zatím v úhrnu mírně přesahují běžný dial-up a rozvoj je stále ještě čeká. ADSL již nepatrně předběhlo kabelovou televizi, ale rozdíl se zatím pohybuje v pásmu náhodných výkyvů. Přibližně 22 % návštěv českých webů přichází ze zahraničních počítačů.
„Provozovatelé internetových stránek by měli vědět, jak rychlé a kvalitní je připojení jejich uživatelů, už proto, aby mu mohli lépe přizpůsobit technologickou kvalitu svých prezentací,“ připojuje svůj komentář David Špinar, vedoucí konzultačního centra Dobrý web (www.dobryweb.cz).
Dominantním poskytovatelem podle úhrnného počtu návštěv českých webů, které z jeho sítě přicházejí, je Český Telecom (Internet OnLine). S mírným odstupem následuje GTS, na třetí pozici je pak Contactel, těsně následovaný společností UPC a Tiscali. Akademické sítě (TEN-155) generují na českých webech přibližně 5 % návštěv. Lze očekávat, že pro některé konkrétní weby s různým zaměřením může být podíl studentů vysokých škol významně vyšší.
„K naměřeným údajům je třeba dodat, že toto pořadí ISP nezohledňuje typ připojení. Český Telecom je silným poskytovatelem jak v pevných linkách, tak v komutovaném připojení i v ADSL, logicky proto vítězí v souhrnném pohledu. Dominantou GTS jsou pevné linky, Contactel se opírá o pevné linky i komutované připojení, naproti tomu třeba UPC nabízí výhradně připojení po kabelové televizi,“ upřesňuje Ondřej Bojar, analytik systému Navrcholu.cz.
Přehled o regionech, z nichž uživatelé českých webů přicházejí, podle očekávání kopíruje velikost českých měst. Téměř čtvrtinu návštěv obstará Praha, s odstupem následovaná Brnem, Ostravou a Hradcem Králové. Téměř čtvrtina návštěv přichází ze zahraničí. Opět však platí, že na jednotlivých webech zvláště s regionální působností bude rozdělení zajímavější.

-sch-

Typ připojení/Podíl
Pevná linka 40,3 %
Mimo ČR 22,3 %
Dial-up 12,8 %
ADSL 6,9 %
Kabelová televize 6,9 %
Bezdrátová pevná linka 6,2 %
Neznámý 1,7 %
WiFi hotspot 1,1 %
GPRS 0,8 %
Zdroj: Navrcholu.cz, 09/2004

Poskytovatel připojení (síť)/Podíl
Mimo ČR 22,3 %
Český Telecom (Internet OnLine) 11,7 %
GTS 7,4 %
Contactel 5,9 %
UPC ČR 5,7 %
Tiscali 5,2 %
TEN-155 5,1 %
Czech On Line 4,1 %
Eurotel Praha 3,4 %
Aliatel 3,2 %
Zdroj: Navrcholu.cz, 09/2004

×

Kina ovládá další podmořská pohádka

Starší článek

Emaily zvládá nejlépe eBanka

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více