Internetové sázky v češtině nabízejí už čtyři zahraniční firmy

29. 10. 2004 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

K Betssonu se postupně přidaly společnosti Eurobet, Sportingbet a Worldbet. Internetové sázení je přitom podle ministerstva financí v Česku nelegální, na řešení situace proto resort spolupracuje s policií, zjistila ČTK. Uvedené firmy však odmítají, že by jejich činnost byla nelegální. Naposledy přišla s českými stránkami firma Sportingbet, která se označuje za největšího internetového bookmakera světa. „Vstup Sportingbet, giganta mezi sázkovými kancelářemi, je logickým krokem. Podobnou aktivitu lze očekávat od dalších sázkových společností,“ komentoval to Martin Hájek ze serveru esazeni.cz.
Zahraniční firmy s proviněním se proti zákonům nesouhlasí a poukazují na to, že členství v Evropské unii jim otevírá jiné trhy. Zmiňují i soudní precedent – případ Gambelli. „Zásadní je to, že my nepodnikáme v ČR, protože jsme anglická firma,“ vysvětlovala již na jaře Betsson. „Podle anglického zvykového práva je sázka smlouva a smlouva je uzavřena tam, kde je obdržena,“ přesvědčuje zákazníky na svém webu Sportingbet.
Náměstek MF Tomáš Prouza to ale vidí jinak. Podle něho neexistuje u loterií v EU jednotný názor a veškerá úprava tak plně zůstává v kompetenci států. „Stále platí, že internetové sázení je u nás nelegální, a ani kauza Gambelli nenutí členské státy tuto aktivitu povolit,“ upozornil s tím, že na provoz nepovoleného sázení pamatuje trestní zákon. „Na jeho základě můžeme na příslušnou firmu podat trestní oznámení a v případě odsouzení o vykonání rozsudku požádat anglický soud,“ doplnil.
O povolení internetového sázení v tuzemsku, což by podle odborníků potíže s cizími provozovateli vyřešilo, úřad neuvažuje. Mezi problémy tohoto druhu hazardu zařadil Prouza zajištění kontroly nad věkem hráčů a dozoru nad provozovatelem, hlavně mimo území ČR, a samozřejmě i nebezpečí praní špinavých peněz.
Pro domácí sázkové kanceláře zatím webové firmy viditelnou konkurencí nejsou, i když třeba Betsson eviduje 2500 česky mluvících klientů. „Jejich aktivity registrujeme, ale zatím je za významnější konkurenci nepovažujeme,“ přiznal Lubomír Ježek z Tipsortu. „V každém případě se však jedná o negativní trend,“ uzavřela sázková společnost Sazka.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.