Grey se spojuje s agenturou WMC
Domácí zastoupení reklamní sítě Grey se spojí s českou agenturou WMC. Nová agentura se bude jmenovat WMC/Grey. Podle slov ředitele a majitele WMC Tomáše Vondráčka se jedná o spojení strategické, neproběhl žádný odkup ani výměna majetkového podílu. “My nabízíme Grey silné zázemí ve strategickém plánování a podlinkových aktivitách, oni mezinárodní know-how a klienty,” řekl M&M Tomáš Vondráček s tím, že jeho nejbližším cílem je nalézt pro WMC/Grey novou pozici na trhu tak, aby agentura začala být znovu zajímavá pro velké klienty.
WMC (WM Communication Prague) původně vznikla jako sesterská společnost plzeňské mediální agentury West Media a postupem času se vypracovala až do kanceláří v Tančícím domě. Nabízí fullservisové reklamní služby, soustřeďuje se hlavně na oblast BTL a konzultantské služby v oblasti marketingových strategií. Mezi její klienty patří např. Carrefour, JVC, vermuty Garrone, sekty Freixenet, dovozce kondomů Pepino nebo nákupní centra Centro Zlín, Stodůlky, Královo Pole Brno a další. Kreativní oddělení WMC vedl Peter Chan, bývalý kreativní ředitel Ogilvy & Mather. Ten však do nově vzniklé agentury nepřejde, na této pozici zůstane dosavadní kreativní šéf Grey David Brada.
Spojení s WMC je pro Grey výsledkem ročního stabilizačního procesu. Poté, co přišel o svého hlavního klienta Škoda Auto a následně neudržel rozpočet Českého Telecomu, jenž mezeru po automobilce načas zaplnil, hrubý příjem agentury několik let konstantně klesal. Prvními známkami oživení stagnující agentury byly letošní výhry v tendrech společností Walmark (Original River Tonic) a Alphaduct (Korunní neperlivá), za niž agentura získala hlavní cenu na festivalu Golden Drum v Portoroži. Celosvětově Grey Global Group také pravděpodobně do konce roku změní vlastníka. Konkrétní sumu za jeho akcie už nabídla komunikační skupina WPP.
-Jindřich Jirásek-