Francie směřuje k uvolnění reklamy na víno

14. 10. 2004 11:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzští poslanci schválili zákonný dodatek, který uvolňuje dosud omezovanou reklamu na víno. Konečný text musí být ale ještě dohodnut se Senátem, který v květnu schválil ještě liberálnější úpravu dosavadního zákona. Vinaři si od uvolnění reklamy slibují změnu nynějšího sestupného trendu prodeje vína.
Dosavadní zákon omezuje reklamu vína na holé faktické údaje o místu původu, jménu výrobce a obsahu alkoholu. Podle schválené úpravy bude možné do ní zahrnout i údaje působící na emoce potenciálního spotřebitele, například o kvalitě, chuti nebo vůni.
Uvolnění reklamy bylo schváleno přes nesouhlas vlády, lékařů a protialkoholických hnutí. Mocná vinařská lobby však získala stoupence ve všech parlamentních skupinách včetně vládních stran.
Poslanec vládního Svazu pro lidové hnutí (UMP) Alain Suguenot v debatě řekl, že na víno se v poslední době začalo pohlížet jako na jed, což je v rozporu s francouzskými hospodářskými zájmy.
Spotřeba vína ve Francii dlouhodobě klesá. V posledních letech se tento trend prohloubil kvůli protialkoholickým kampaním vlády a přísnějšímu postihu alkoholu za volantem. Zároveň se snižuje vývoz francouzského vína do zahraničí.
Iniciátor dosavadního zákona Claude Evin říká, že vinaři, kteří se úspěšně domáhají jeho změny, jsou trojským koněm dalších zájmů, hlavně průmyslových výrobců alkoholických nápojů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.