Firma KPN zahájí digitální televizní a rozhlasové vysílání

5. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nizozemská telekomunikační skupina KPN vstoupí do digitálního televizního a rozhlasového vysílání. Firma se tak snaží kompenzovat pokles tržeb u tradičních hlasových telefonních služeb.
Společnost zahájí v Nizozemsku vysílání 18. října. Služba, jejíž součástí bude 25 televizních stanic a elektronický průvodce programem, bude zpočátku přístupná 2,7 milionu domácností a do konce roku 2006 pokryje celou zemi.
Signál se zatím bude přenášet vzduchem, strategií firmy ale zůstává nabízet služby přes televizní kabelové sítě, ke kterým ovšem dosud nemá přístup. Mluvčí společnosti uvedla, že KPN požádá telekomunikační úřad Opta o zpřístupnění těchto sítí v případě, že se jí nepodaří dosáhnout dohody s jejich provozovateli, napsala agentura Reuters.
Postup KPN kopíruje obdobné kroky dalších telekomunikačních operátorů, například švýcarského Swisscomu, a zdůrazňuje mizení hranic mezi telekomunikačními a kabelovými operátory.
Provozovatelé kabelových televizí si vybudovali silnou pozici v poskytování přístupu na internet a mnozí z nich nabízejí rovněž telefonní služby. Telekomunikační operátoři zase mají zájem o nabízení audiovizuálních služeb prostřednictvím svých sítí i pronajaté kabelové infrastruktury.
Firma KPN držela od roku 1995 podíl v Českém Telecomu prostřednictvím konsorcia TelSource, které vytvořila společně se společností Swisscom. Konsorcium svých 27 procent v Telecomu prodalo počátkem loňského prosince finančním investorům.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.